اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

آموزش مجازی در نیمسال تحصیلی آینده جزء برنامه دانشگاه علمی کاربردی است/ادامه حذف دروس برای دانشجویان

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه شرایط حذف دروس همچنان برای دانشجویان وجود دارد، گفت: آموزش مجازی در نیمسال تحصیلی آینده با تو جه به زیر ساخت های موجود جزء آموزش‌های این دانشگاه خواهد بود.

آموزش مجازی در نیمسال تحصیلی آینده جزء برنامه دانشگاه علمی کاربردی است/ادامه حذف دروس برای دانشجویان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمد حسین امید رئیس دانشگاه علمی و کاربردی در نشست خبری تبیین سیاست‌ها و برنامه آموزشی دوران کرونا و پذیرش مهرماه ۹۹ که صبح امروز در ساختمان مرکزی دانشگاه علمی کاربردی برگزار شد،گفت: کشورهای جهان اول نسبت به سایر کشورهادر رابطه با همه‌گیر شدن ویروس کرونا غافل گیر شدند چون برسلامت و توان داخلی خود اطمینان داشتند. اما ایران به خوبی توانست شیوع این بیماری را کنترل کند.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا  تاثیر مستقیمی بر نظام آموزش داشت، گفت: برخی دانشگاه‌ها از قبل زیر ساخت‌های آموزش مجازی را داشتند و کار آموزش را انجام دادند اما ما در دانشگاه جامع علمی کاربردی زیرساخت و برنامه خاصی برای آموزش مجازی با توجه به نوع آموزش کاربردی نداشتیم.

 وی ادامه داد: فعالیت آموزشی همه مراکز دانشگاه علمی کاربردی توسط خود دانشگاه جامع انجام می شود به طوری که قبل از جدی شدن ویروس کرونا نزدیک به ۱۱۰ هزار کلاس برگزار می‌شد. البته خیلی از اپلیکیشن‌های دانشگاه از طریق موبایل انجام می شد اما برای آموزش نبود که با گسترش بیماری کرونا تصمیم بر تغییر روند آموزش مبنی بر  آموزش مجازی گرفتیم و در ۱۶ فروردین ماه ۹۹ این نحوه آموزش را توسعه دادیم البته مشکلات زیادی در اجرای آن مانند پهنای باند اینترنت داشتیم به طوری که هفته‌های اول سال جدید با خلاءهایی روبه رو بودیم که خوشبختانه با گذشت زمان آموزش مجازی به خوبی آغاز شد.

امید تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های برخط، یک انقلاب فرهنگی را در کشور در راستای آموزش مجازی رقم زد که باعث تحول آموزشی و بازنگری مطالب شد اما اکنون فرصتی را برای رفع اشکال گذاشتیم چراکه ۶۰ درصد کلاس های آموزشی ما عملی هستند و ۴۰ درصد دیگر تلفیقی از نظری و عملی هستند. البته مکان‌هایی که مجوز فعالیت ستاد کرونا را دارند کلاس های عملی به صورت حضوری انجام می شود.

وی اضافه کرد: امتحانات دانشگاه علمی کاربردی از ۲۱ تیرماه تا ۱۷ مرداد ماه برگزار می‌شود.

امید ادامه داد: شرایط حذف درس برای دانشجویان همچنان وجود دارد و دانشجویان می‌توانند از این موقعیت استفاده کنند. البته همه دانشجویان در نیمسال جاری واحدهای نظری را هم در صورت تمایل می توانند حذف کنند. همچنین در مقطع کارشناسی در بخش عملی در رشته ها یا جاهایی که نیاز به زمان داریم نمره کامل داده نمی‌شود و در زمان دیگری دروس عملی را بگذرانند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی افزود: ما نمی‌توانیم برای ۲۵۰ هزار دانشجو تصمیم‌گیری کنیم و خود دانشجویان در صورت تمایل می‌توانند دروس خود را در نیمسال جاری حذف کنند البته باید بگویم ترم تابستان برای دروس نظری وجود دارد و بخش عملی حتما باید حضوری باشد که در شرایط کنونی باید این دروس حذف شود.

وی گفت: در صورت اتمام ویروس کرونا آموزش مجازی یکی از روش های آموزشی ما خواهد بود چراکه دسترسی همه افراد و اساتید برای تبیین برنامه‌ها و تولید محتوا برای برخی از دروس برای نیمسال آینده انجام می‌شود این کار بخش نظری آموزش دانشگاه را ارتقاء می‌دهد. 
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول