اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

آتش سوزی ۵ هکتار از مراتع ورامین

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های ورامین و قرچک با اعلام خبر آتش سوزی ۵ هکتار از مراتع ورامین، گفت: بر اثر این آتش سوزی حدود ۲۰۰ میلیون ریال به مراتع ورامین خسارت وارد کرد.

آتش سوزی ۵ هکتار از مراتع ورامین

علی اصغر سپه وند در گفت وگو با خبرنگار فارس در ورامین اظهار داشت : بر اساس گزارش مامورین یگان حفاظت در حین سرکشی از جنگل ها و مراتع جنوب ورامین مشاهده شد که تقریبا ساعت ۱۳ یک مورد آتش سوزی در مراتع حوزه عزت آباد شهرستان ورامین به مساحت ۵ هکتار اتفاق افتاد که با توجه به وفور علوفه خشکی که در منطقه بوده ظاهرا این آتش سوزی بصورت عامل انسانی ایجاد شده بود که بلافاصله مامورین منابع طبیعی با همکاری مامورین محیط زیست نسبت به کنترل و اطفاء این آتش سوزی اقدام کردند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های ورامین و قرچک افزود: با سرکشی به موقع  مامورین منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست  توانستند این آتش سوزی را کنترل کنند که بر اثر این آتش سوزی متاسفانه حدود ۲۰۰ میلیون ریال به مراتع ورامین خسارت وارد کرد.

وی با اشاره به توصیه های ایمنی در این خصوص گفت: از کلیه همیاران طبیعت و گردشگرانی که وارد مراتع ورامین می شوند می خواهیم کاملا موارد ایمنی را رعایت کنند و از روشن کردن آتش نیمه افروخته در جنگل ها و مراتع خودداری کنند و رانندگانی که در مسیرهای جنگلی و مرتعی حرکت می کنند از انداختن ته سیگار نیمه افروخته در حاشیه جاده ها خودداری کنند.

سپه وند بیان کرد: چنانچه مورد آتش سوزی در جنگل ها و مراتع مشاهده شد مردم عزیز می توانند با شماره ۱۵۰۴ گزارش بدهند که مامورین منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست به آن منطقه اعزام شوند و بتوانند چنین مواردی را کنترل کنند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های ورامین و قرچک خاطرنشان کرد: برابر قانون اگر افرادی که بصورت عمدی اقدام به آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع کنند و شناسایی شوند قانون گذار ۱۰ سال حبس را برای افراد متخلف پیش بینی کرده است و این افراد آگاه باشند که با این کار به محیط زیست ضرر و زیان وارد می کنند و بدانند قانون به سختی با اینگونه افراد برخورد می کنند و مجازات حبس د نظر گرفته می شود.

وی گفت: تقاضا داریم کلیه ادارات و ارگان‌های شهرستان مثل آتش نشانی شهرداری ها، هلال احمر و جهاد کشاورزی در زمان اطفاء حریق آمادگی لازم را داشته باشند و با اداره منابع طبیعی در بحث کنترل آتش سوزی همکاری لازم را داشته باشند. همچین کلیه دامداران که در منطقه هستند رعایت کنند و از روشن کردن آتش در منطقه خودداری کنند.

سپهوند ضمن توصیه به کشاورزان در برداشت محصولات کشاورزی گفت: با توجه به اینکه فصل برداشت محصولات کشاورزان است از آتش زدن کلش و کاه اراضی خودداری کنند چرا که علاوه بر این آتش سوزی باعث اسیدی شدن زمین های کشاورزی می شود ممکن است به مراتع و جنگل ها صدمات و خسارات سنگین و سختی را به وجود بیاورد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول