اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز با فرهنگسازی صحیح امکان‌پذیر است

معاون فنی و عمرانی فرمانداری قرچک گفت: پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز با فرهنگسازی صحیح امکان‌پذیر است.

پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز با فرهنگسازی صحیح امکان‌پذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، ایرج زاهدی صبح امروز سه شنبه در ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان قرچک، اظهار داشت: پیشگیری از ایجاد سکونتگاه‌های غیرقانونی و ساخت و سازهای غیرمجاز با فرهنگسازی صحیح امکان‌پذیر می‌شود.

وی افزود: نیاز است شهرداری و دهیاری‌ها، در مناطقی از شهرستان که مستعد ساخت و ساز غیرمجاز است فرهنگسازی لازم برای پیشگیری از این معضل را انجام دهند

معاون فنی و عمرانی فرمانداری قرچک  بیان داشت: اگر قبل از شروع عملیات اولیه هر ساخت و ساز غیرمجازی با ابزارهای لازم پیشگیری نکنیم، در آینده‌ای نه چندان دور معضلات شهری مختلف گریبانگیر شهرها خواهد شد.

زاهدی تاکید کرد: نظام مهندسی و مهندسین ناظر در روند ساخت و سازهای شهرستانی، رعایت دقیق مفاد قانونی را در دستور کار قرار دهند.

این مسوول گفت: کنترل ساخت و سازها و نظارت بر ساخت اصولی وظیفه قانونی نهادهایی همچون شهرداری، بخشداری و نظام مهندسی است تا در مرحله‌ای قرار نگیریم که به ناچار بخواهیم به صورت قهری با موارد برخورد کنیم.

گشت نظارتی یگان حفاظت از اراضی ملی در استان تهران فعال است

سرهنگ خردمند فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن نیز در این جلسه، اظهار کرد: 13 یگان حفاظت در سطح کشور فعال هستند تا از ساخت و سازهای غیرمجاز که در اولویت اهداف مجموعه یگان است، پیشگیری کنند.

وی با بیان اینکه با حضور رئیس دستگاه قضایی در حوزه مبارزه با زمین‌خواری با جدیت ورود کرده‌ایم، افزود: به افراد سودجو اجازه فعالیت ندهیم و همواره پیشگیری را مقدم بر تمامی مسائل در این حوزه بدانیم و قانون را محور امور بدانیم.

خردمند با بیان اینکه اگر مبنا قانون باشد، ما نیز همراه شهرداری و دیگر ارگان‌ها هستیم، گفت: در حوزه اطلاع‌رسانی سامانه گویای ۱۶۵۶ مختص گزارش‌های مربوط به زمین‌خواری است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن اظهار داشت: فشارهای اقتصادی موجب شده مردم برای سکونت، شهرستان‌های مجاور تهران از جمله قرچک را انتخاب کنند که این موضوع اهمیت نظارت دقیق بر ساخت و سازها در این منطقه را بیشتر می‌کند.

وی در پایان گفت: نیروهای گشت این یگان کار خود را در منطقه آغاز کرده‌اند و نیازمند همکاری بیشتر تمامی ارگان‌ها بخصوص فرمانداری هستند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول