اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ضرورت بازنگری در شیوه‌های فعلی فقرزدایی

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: بازنگری در شیوه‌های فعلی فقرزدایی و تغییر استراتژی مدیریت فقر در کشور ضروری است.

ضرورت بازنگری در شیوه‌های فعلی فقرزدایی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط‌عمومی کمیته امداد استان سمنان ، محسن مسعودیان‌راد با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان و زمینه‌های ایجاد مشاغل با درآمد پایدار یکی از راه‌های توانمندی و یک استراتژی مهم در مدیریت فقر محسوب می‌شود، افزود: مدیریت سهام عدالت و وارد شدن مددجویان به بازار بورس دیگر راه‌های مدیریت فقر است.

وی خاطرنشان کرد: وارد شدن مددجویان به با مشارکت کردن در سرمایه‌گذاری کلان اقتصادی می‌تواند کمک شایانی به این افراد برای تأمین آینده داشته باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه حمایت‌های کوتاه‌مدت مانند تهیه سبد کالا و توزیع بین نیازمندان مدتی از آلام این عزیزان می‌کاهد، خاطرنشان کرد: بازنگری در شیوه فعلی فقرزدایی یا تغییر استراتژی مدیریت فقر در کشور ضروری است.

مسعودیان‌راد از پیش‌بینی سه هزار و 475 فرصت شغلی برای مددجویان و کارجویان در سال جاری خبر داد و گفت: این تعداد اشتغال با اعتبار ۱۰۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی از ارائه خدمات اشتغال در سرفصل‌های استعدادیابی، مشاوره، آموزش حرفه‌یابی به مددجویان خبر داد و گفت: راهبر شغلی، کانون خیران اشتغال، نیروهای جهادی اشتغال ازجمله ظرفیت‌های در مهیا کردن هر چه سریع‌تر بستر اشتغال برای مددجویان است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه ۵۵۵ طرح با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از منابع تسهیلات اشتغال روستایی، دو هزار و 100 طرح با اعتبار ۷۳ میلیارد تومان از منابع بانکی و ۴۰۰ طرح از منابع امدادی با اعتبار هشت میلیارد تومان در سال جاری برای کارجویان و مددجویان در نظر گرفته شده، تصریح کرد: توانمندی مددجویان یکی از اولویت‌های حوزه اشتغال و خودکفایی است.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول