اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

سرقت‌های ناجوانمردانه در اسکی کهگیلویه و بویراحمد/از دزدی آچار تا بی‌رحمی به برفکوب

مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد به سرقت‌های ناجوانمردانه در اسکی استان اشاره کرد.

سرقت‌های ناجوانمردانه در اسکی کهگیلویه و بویراحمد/از دزدی آچار تا بی‌رحمی به برفکوب

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های با اقلیم سرد کوهستانی و همراه با بارش برف در کشور است که یکی از 25 پیست اسکی کشور در این استان و در منطقه کاکان از نواحی شهر یاسوج مرکز استان واقع شده است.

پیست اسکی کاکان یکی از پیست‌های شناخته شده اسکی در جنوب کشور است که همه ساله تعداد زیادی گردشگر و مسافر و البته ورزشکار رشته اسکی به این پیست که در نزدیکی شهر یاسوج واقع شده جهت تفریح و ورزش سفر می‌کنند.

با این تفاسیر استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن چنین ظرفیتی باید یکی از استان‌های موفق در رشته ورزشی مفرح اسکی در کشور باشد که بنا به دلایلی تاکنون پیشرفت آن چنانی حاصل نشده است.

متاسفانه در طول سالیان اخیر به دلیل درگیری‌هایی که در این رشته ورزشی رخ داده و برخی‌ها خود را صاحب اصلی و بدون چون و چرای اسکی می‌دانسته‌ا‌ند نه تنها این رشته را به گوشه رینگ برده‌اند بلکه همه زیرساخت‌های اسکی استان را به هم نابود کردند و سرقت‌هایی شد که برای اهالی اسکی مشکوک است.

به گزارش فارس؛ در نشست مجمع انتخابات هیئت اسکی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور عبدی افتخاری رئیس فدراسیون اسکی برگزار شد محمدتقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان در خصوص وضعیت اسکی و ظلمی که به این رشته ورزشی رفت حرف‌های عجیبی زد که دل هر شنونده‌ای را به درد می‌آورد.

وی گفت: افتخاری رئیس فدراسیون اسکی یکی از فرزندان پر افتخار استان کهگیلویه و بویراحمد است.

این مسوول افزود: در این مدت که اسکی رئیس نداشت اسدپور به عنوان یک خادم و دلسوز اسکی هیئت را به خوبی اداره کرد.

علوی به بلایی که بر سر اسکی استان رفته اشاره کرد و گفت: در دوره‌ای که ما در ورزش و جوانان استان حضور داشتیم در گذشته اسکی یکی از رشته‌های فعال بود که زیرساخت‌های خوبی هم داشت که بعد از ورود دوباره به عنوان مدیرکل به استان و دیدن وضعیتی که برای اسکی درست شده بود اشک در چشمان ما حلقه زد.

وی به سرقت‌های ناجوانمردانه در اسکی استان اشاره کرد و گفت: همه وسایل اسکی استان را با خود بردند و حتی به کابل‌هایی که به دردشان نمی‌خورد رحم نکردند و ‌همه را تکه تکه کردند.

علوی افزود: آن‌ها حتی به لامپ‌ها رحم نکردند لامپ‌ها را هم شکستند و درب و دیوار سالمی برای آن جا باقی نگذاشتند.

وی با ابراز تاسف از چنین اقداماتی که در پیست اسکی کاکان برای نابودی اسکی استان شد اظهار کرد: آن‌ها حتی به آچار فرانسه هم که در آن جا برای تعمیر وسایل بود رحم نکردند و دزدیدند و حتی لاستیک‌های جلوی برفکوب را خارج کرده و به جای آن لاستیک خودروی مزدا جا گذاشتند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بدتر از همه این که با همه مشکلاتی که وجود داشت و بدخواهان این بلا را بر سر پیست اسکی آورده بودند در فضای مجازی بعضی‌ها حرف‌ها زدند که آن‌ها را تنها به خدا واگذار می‌کنم.

وی گفت: اما با همه ظلمی که به اسکی کردند بیکار ننشستیم و به همت افرادی مثل اسدپور و همکاری مسوولان استانی از جمله استاندار کار را شروع کردیم و اکنون زیرساخت‌ها در پیست اسکی کاکان دوباره آماده شده است.

علوی با اشاره به انتخابات هیئت اسکی استان کهگیلویه و بویراحمد و انتخاب حمید زرافشان به عنوان رئیس هیئت از وی به عنوان یکی از افراد شناخته شده در ورزش یاد کرد که در فیزیولوژی ورزش دارای تخصص است در گذشته مدیر موفقی در حوزه ورزش استان بوده است.

وی با بیان اینکه ورزش استان مسیر خود را بدون حاشیه و با قدرت طی می‌کند افزود: اکنون می‌توانیم مسابقات بین‌المللی هم در استان برگزار کنیم که از جمله در قایقرانی آسیا و در هاکی جهانی این امکان برای برگزاری مسابقات وجود دارد.

انتهای پیام/82009/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول