اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

برگزاری عزاداری مجازی امام صادق (ع) در حرم امام رضا (ع) و دیگر آستان‌های مقدس

مراسم عزاداری شهادت امام صادق (ع) امشب بدون حضور زائران در حرم حضرت احمد بن موسی الکاظم (ع) برگزار می‌شود.

برگزاری عزاداری مجازی امام صادق (ع) در حرم امام رضا (ع) و دیگر آستان‌های مقدس

به گزارش خبرنگار حج و زیارت و وقف خبرگزاری فارس مراسم عزاداری شهادت امام صادق (ع) امشب و فردا بدون حضور زائران در حرم امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

این برنامه‌ها از ساعت ۱۹ امشب با سخنرانی آیت الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی آغاز و پس از سخنرانی امیر عارف به مرثیه‌سرایی می‌پردازد.

مراسم عزاداری بعد از نماز مغرب و عشا از ساعت ۲۱ با مرثیه‌سرایی و قرائت دعای توسل ادامه پیدا می‌کند.

مراسم روز شهادت امام صادق علیه‌السلام هم از ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه فردا چهارشنبه ۲۸ خرداد با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدحسین رجایی خراسانی آغاز و در ادامه سیدحمید کهربایی به مرثیه‌سرایی می‌پردازد.

قرائت دعای توسل و مرثیه‌سرایی توسط سعید حدادیان سیدمهدی رضایی و محمدحسین حدادیان برنامه شام شهادت امام صادق علیه‌السلام است که از ساعت ۲۲:۱۵ در حرم امام رضا علیه‌السلام برگزار می‌شود.

این برنامه‌ها در استودیو داخل حرم برگزار و امکان حضور زائر در برنامه وجود ندارد، البته صدای برنامه در صحن‌های حرم پخش می‌شود و زائران می‌توانند با حضور در صحنه‌ها از سخنرانی و مرثیه‌سرایی بهره‌مند شوند. همچنین برنامه از طریق نمایشگرهای بزرگ در صحن‌های مختلف حرم پخش می‌شود.

حرم حضرت معصومه (س)

به گزارش فارس این ویژه برنامه‌ها در حرم حضرت معصومه (س) از سه‌شنبه شب ۲۷ خردادماه بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌قزوینی و مداحی سیدرضا نریمانی آغاز خواهد شد.

همچنین صبح روز شهادت امام صادق علیه‌السلام آستان مقدس میزبان سخنرانی حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی و مداحی سید‌علی حسینی‌نژاد خواهد بود و ظهر شهادت نیز بعد از نماز عصر عباس حیدرزاده برای زائران و مجاوران حرم مطهر مدیحه‌سرایی خواهد کرد.

ویژه برنامه شام شهادت امام صادق علیه‌السلام نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدمهدی میرباقری و مداحی مهدی سلحشور در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) دنبال خواهد شد.

عزاداری امام صادق (ع) در آستان حضرت احمد بن موسی الکاظم (ع) هم از امشب به صورت مجازی برگزار می‌شود.

حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

ویژه برنامه آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)  چهارشنبه ۲۸ خرداد‌ماه از ساعت ۱۶:۱۵ با سخنرانی حجت‌الاسلام حسینی قمی و قرائت زیارت جامعه کبیره و مرثیه‌سرایی با نوای مداح اهل بیت علیهم‌السلام، حاج مرتضی طاهری از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود.

حرم شاه چراغ (ع)

این مراسم امشب بعد از نماز مغرب با سخنرانی حجت‌الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران و مدیحه‌سرایی حسن شالبافان در آستان مقدس شاه چراغ بدون حضور زائران برگزار و از طریق رسانه‌ها پخش می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شبکه استانی فارس و صفحات آستان در شبکه‌های اجتماعی به صورت زنده این برنامه را مشاهده کنند.

حجت‌الاسلام حسین امیدی مدیر کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد فارس هم در این زمینه گفته است: برنامه‌های دهه کرامت هم در حرم شاه چراغ به صورت مجازی است. با توجه به اینکه امکان زیارت حضوری در حرم شاهچراغ وجود ندارد با همکاری آستان مقدس موضوع زیارت مجازی برای برای در دستور کار قرار گرفته و برنامه آن در حال طراحی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول