اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مثبت شدن تست کرونای 422 شهرضایی/ شهرضا در آستانه وضعیت قرمز

با اوج گیری ویروس کرونا در شهرضا، این شهرستان در آستانه وضعیت قرمز قرار گرفت و زنگ خطر افزایش کرونا در شهرضا به صدا درآمد.

مثبت شدن تست کرونای 422 شهرضایی/ شهرضا در آستانه وضعیت قرمز

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، از ابتدای روزهایی که بیماری کرونا در کشور چین اعلام شد تاکنون نزدیک به ۶ ماه می‌گذرد و اکنون همه جهان با این بیماری منحوس درگیر هستند. در ایران نیز از روزهای ابتدایی اسفند ماه سال گذشته شیوع بیماری کرونا به صورت رسمی از سوی متولیان امر اعلام شد. 

از همان زمان ستاد ملی و ستادهای استانی کرونا شکل گرفت و پروتکل‌ها و محدودیت‌هایی مطرح شد اما با گذشت حدود 2 ماه از نیمه اردیبهشت محدودیت‌ها کمتر و همین امر سبب شد رفته رفته حساسیت نسبت به بیماری کرونا کمتر شود و آمار مجدد افزایش یابد.

شهرستان شهرضا نیز که از همان روزهای ابتدایی با همکاری خوب شبکه بهداشت و درمان، دستگاه‌های اجرایی و همراهی مردم در کنترل بیماری کرونا موفق بود، اما در دو هفته اخیر اوج‌گیری مجدد آمار کرونا در شهرضا،  مسؤولان شهرستان شهرضا را مجبور به اعلام هشدار به مردم کرد.

وضعیت شهرستان شهرضا که زرد بود و کم‌کم به وضعیت سفید نزدیک می‌شد به یک باره بعد از تعطیلات خرداد ماه در آستانه قرمز قرار گرفت و زنگ خطر افزایش کرونا در شهرضا به صدا درآمد.

ابتلای روزانه کرونا از 7 نفر در شهرضا به 12 نفر رسید

حجت‌الله تنهایی با بیان این‌که در ۱۴ روز اخیر با افزایش شیوع ویروس کرونا در شهرضا اتفاق مواجه هستیم و شهرضا در آستانه ورود به وضعیت قرمز است، اظهار داشت: در دو هفته گذشته روزانه بین ۴ تا ۷ نفر به کرونا مبتلا می‌شدند اما در حال حاضر روزانه ۱۰ تا ۱۲ نفر کرونا مثبت می‌شوند که آمار بسیار بالایی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان این‌که اگر یک نفرکرونا مثبت گزارش شود تمام اطرافیانی که در فاصله کمتر از دو متر و ۱۵ دقیقه با او ارتباط داشته‌اند باید تست دهند، گفت: تا چند روز گذشته تست کرونا رایگان بود اما در حال حاضر با دفترچه بیمه است و اگر کسی دفترچه نداشته باشد، باید به اداره بیمه معرفی شود.

وی با انتقاد از این‌که بعضی از مراکز عرضه قلیان به صورت غیرقانونی بازگشایی شدند و دادستان و فرماندار باید ورود پیدا کنند، بیان کرد: تا اطلاع ثانوی تالارها در شهرضا بازگشایی نمی‌شوند، یکی از تالارها که بازگشایی کرده بود در یک مراسم عروسی ۲۰ نفر کرونا مثبت شدند.

تنهایی با بیان این‌که مراسم مذهبی نباید به صورت طولانی برگزار ‌شود چرا که فشردگی جمعیت بسیار خطرناک است، بیان کرد: استفاده از ماسک در تمام مراسم مذهبی شهرضا ضروری است و متولیان مراسم مذهبی باید ماسک تهیه کنند تا افراد در بدو ورود ماسک بزنند.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با تأکید بر این‌که ختم باید در فضای باز آرامستان برگزار شود، ادامه داد: مراسم برگزاری فاتحه و هفته باید کوتاه شود و حتی‌الامکان یک مراسم گرفته شود.

اگر شهروندان شهرضایی کرونا را جدی نگیرند، ضرر می‌کنیم

وی با بیان این‌که از دو هفته پیش از 3 بستری کرونا مثبت در بیمارستان به ۱۸ بستری رسیده‌ایم، اضافه کرد: در اسفند ماه بسیار نگران شرایط بودیم، اما چون مردم کرونا را جدی گرفتند، اوضاع بحرانی نشد، اما اگر شهروندان شهرضایی کرونا را جدی نگیرند، ضرر می‌کنیم.

تنهایی با تأکید بر این‌که رعایت الزامات مقابله با کرونا در ادارات به حداقل رسیده است، گفت: اگر یکی از کارمندان ادارات کرونا مثبت شود، حداقل یک تا دو هفته فرد نباید در جامعه و اداره باشد و اگر یک نفر مثبت شد چند نفر باید مراجعه کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با تأکید بر استفاده از ماسک بیان کرد: اگر ۷۵ درصد جامعه ماسک بزنند، قدرت سرایت انتقال فرد به فرد بسیار کاهش پیدا می‌کند و اگر صد در صد مردم در مکان‌های شلوغ و پرازدحام ماسک بزنند به مدت 18 ماه می‌توانیم موج دوم کرونا را به تعویق بیندازیم.

عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت شهرضا را قرمز می‌کند

وی با بیان این‌که در هر جلسه باید الزامات بهداشتی رعایت شود، تصریح کرد: شهرضا نزدیک به وضعیت قرمز است و اگر به همین سمت پیش برویم، قرمز بودن شهرضا قطعی است.

تنهایی با بیان این‌که ورود بعضی از افراد شهرضایی مقیم به خوزستان به شهرضا منجر به افزایش ویروس کرونا حتی از نوع وحشی آن در شهرضا شده شده است، افزود: مراکز تفریحی و توریستی باید برای هم استانی‌ها محدود شود و به حداقل برسد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان این‌که عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بیشتر آسیب می‌زند، ادامه داد: در بانک‌ها، مراکز شماره‌گذاری، ادارات و فروشگاه‌های بزرگ فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود؛ فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید مدیریت شوند.

422 نفر در شهرضا تست کرونای آن‌ها مثبت بوده است

وی با بیان این‌که در کارخانجات مشاهده شده است که کارگر کرونا مثبت بوده است اما به او مرخصی قرنطینه نداده‌اند، افزود: بانک‌ها، سوپرمارکت‌ها، تاکسی‌ها، خطوط واحدها، فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی از مراکز انتقال ویروس هستند.

تنهایی با تأکید بر این‌که تنها راه برون‌رفت از این چالش عزم جدی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، خاطرنشان کرد: در طول دو هفته گذشته ویروس کرونا در شهرضا افزایش پیدا کرده است، نگران هستیم شهروندان، مسؤولان ادارات دولتی کرونا را شوخی نگیرند تا به امروز ۴۲۲ نفر کرونا مثبت در شهرضا بوده‌اند و ۱۹ نفر ناشی از کرونا در شهرضا فوت کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا نسبت به استفاده نکردن مردم از ماسک و بی‌توجهی به فاصله‌گذاری اجتماعی در محل‌های پُرجمعیت هشدار داد و بیان کرد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شهرضا را در بحث ابتلا به بیماری کرونا با چالش جدی روبه‌ رو می‌کند و از مردم درخواست داریم تا با جدیت و همدلی بیشتر، مجموعه سلامت را در شکست این بیماری یاری دهند.

بازگشایی تالارها منوط به تصمیم ستاد کرونا استان اصفهان است

ناصر اسدی، سرپرست فرمانداری شهرضا با بیان این‌که با توجه به تعطیلی‌هایی که در خرداد ماه بود، رفت و آمدهای ناشی از این تعطیلی‌ها سبب افزایش کرونا در شهرضا شد، افزود: برای مقابله با کرونا تصمیمات را بر اساس شرایط شهرستان شهرضا گرفتیم.

وی با بیان این‌که قرار گرفتن شهرضا در کریدور شمال به جنوب کشور و شاهراه ارتباطی 4 استان، موقیعت این شهرستان را در مقابله با کرونا حساس کرده است، بیان کرد: مصوبات ستاد کرونا در کشور و استان بر اساس وضعیت سفید و زرد و قرمز هر شهری است؛ بر اساس شرایط شهرضا در چارچوب مصوبات استان اصفهان باید به سمتی پیش برویم که خودمان خودمان را ایمن کنیم.

اسدی با اشاره به اقدامات کمیته اطلاع‌رسانی شهرضا در راستای مقابله با کرونا عنوان کرد: بسیاری از تجمعات در شهرضا مشکل‌ساز شده است و بعد از تعطیلی‌ها، کرونا در شهرستان شهرضا افزایش پیدا کرده است، باید رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در مراکز پر تجمع اجرا شود.

سرپرست فرمانداری شهرضا با اشاره به تشکیل اکیپ بازرسی متشکل از نیروی انتظامی، دادستانی و شبکه بهداشت و اصناف گفت: اکیپ بازرسی از مکان‌های پر تجمع بازدید می‌کنند و اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند برخورد می‌شود.

وی با بیان این‌که در صورت عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در فروشگاه‌های بزرگ با آن‌ها برخورد می‌شود، خاطرنشان کرد: بازگشایی تالارها بر اساس شرایط شهرستان شهرضا است، مراکزی که بسته هستند، کماکان باید بسته باشند.

اسدی با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات شهرستان شهرضا افزود: بانک‌ها، مراکز و ادارات پرجمعیت مانند تأمین اجتماعی باید رعایت اصول بهداشتی را انجام دهند، کرونا همچنان وجود دارد، بهترین کار، هوشمندانه با موضوع برخورد کردن است تا میزان ابتلا کمتر شود.

سرپرست فرمانداری شهرضا با تأکید بر این‌که محدودیت آمد و شد در روستاهای شهرستان شهرضا باید همچنان ادامه داشته باشد، بیان کرد: بازگشایی تالارها منوط به تصمیم ستاد کرونا استان اصفهان و شرایط شهرستان شهرضا است.

روستاهای شهرضا قرمز شد

حسین بهزادفر، بخشدار مرکزی شهرضا با بیان این که در پیک اول کرونا تعدادی محدود به کرونا مثبت در روستاهای شهرضا شناسایی شدند، گفت: در پیک دوم کرونا، در روستاهای شهرضا با افزایش موارد ابتلا به کرونا مثبت روبه رو بوده‌ایم به طوری که در روستاهای هونجان ۴۰ نفر در امین‌آباد ۱۴ نفر و در سولار 3 نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند.

وی با تأکید بر این‌که وضعیت روستای هونجان و امین‌آباد قرمز و روستای سولار زرد است، بیان کرد: ضدعفونی معابر مجدد در این سه روستا آغاز شده است، تذکر خانه به خانه توسط بسیج، بهورز و دهیار روستا در حال انجام است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/م۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول