اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

جشنواره‌ای برای تقدیر از مساجدی که واقعا مسجد هستند+جزئیات

جانشین مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: در ستاد مجمع رهروان امربه‌معروف با همکاری قرارگاه مهر و امید مساجد کشور، طرحی برنامه‌ریزی شد با عنوان «جشنواره ارادت به صاحب‌الامر» برای معرفی مساجد برتر و برگزیده کشوری تا اینگونه عرض ارادتی خدمت امام زمان (عج) باشد.

جشنواره‌ای برای تقدیر از مساجدی که واقعا مسجد هستند+جزئیات

حجت‌الاسلام حمیدرضا صادق‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون جزییات برگزاری جشنواره «ارادت به صاحب‌الامر»  اظهار کرد: پس از سخنان مقام معظم رهبری پیرامون کمک‌های مؤمنانه، شور و شدت عجیبی برای این پویش در کشور توسط اقشار مختلف به‌خصوص بسیجیان ظهور و بروز کرد اما بخش دوم سخنان رهبری تا حدودی مغفول ماند به‌گونه‌ای که رهبر انقلاب فرمودند کمک‌های مؤمنانه و طرح مواسات در کشور انجام شود تا عرض ارادتی خدمت امام زمان (عج) مشخص شده و در راستای آن مردم متوجه و شاهد جلوه‌ای از جامعه مهدوی باشند.

جانشین مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان ادامه داد: اقدامات صورت گرفته باید زمینه‌ای باشد برای پدیدار شدن قسط و عدل و همیاری مردم در زمان ظهور حضرت ولی‌عصر (عج)، از همین رو در اجرا این طرح، بخش دوم آن یعنی جلوه دار شدن و تبلور جامعه مهدوی کمرنگ و مورد غفلت واقع شده است.

مساجد تعطیل و مساجد فعال در ایام کرونا

وی تصریح داشت: بر همین اساس در ستاد مجمع رهروان امربه‌معروف با همکاری قرارگاه مهر و امید مساجد کشور، طرحی برنامه‌ریزی شد با عنوان «جشنواره ارادت به صاحب‌الامر» برای معرفی مساجد برتر و برگزیده کشوری تا با شناسایی این مساجد مشخص، مردم متوجه این مسأله باشند که مساجد در این مدت قرنطینه اگرچه در ظاهر تعطیل بوده‌اند اما درواقع نقطه آغازین و ظهور و بروز تمامی این فعالیت‌های اجتماعی و کارهای نیک صورت گرفته در مساجد بوده که البته در کنار آن نهادها و نیروهای دیگری همچون بسیج، هیأت مذهبی و... همکاری لازم را داشته‌اند.

صادق‌زاده متذکر شد: از سوی دیگر مساجدی در کشور وجود دارند که در کلام، ادعای دین‌مداری می‌کنند اما گاهی اوقات با تفکر شیعه انگلیسی همراه هستند که البته تعدادشان بسیار محدود و در این ایام که مساجد به پایگاه‌های اصلی فعالیت‌های انسان دوستانه و مواسات تبدیل‌شده بود، تعطیل بودند، از همین روی و در جهت شناخت بیشتر مردم نسبت به مساجد فعال و دغدغه­ مند و همچنین در راستای عرض ارادت به حضرت ولی‌عصر (عج)، «جشنواره ارادت صاحب‌الامر» برنامه‌ریزی شد.

جانشین مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به شرایط حضور در این جشنواره گفت: تمام مساجد کشور که نه‌تنها در بحث مواسات و کمک‌های مؤمنانه فعالیت بودند بلکه در مباحث فرهنگی دیگر در طول سال فعالیت داشتند می‌توانند رزومه فعالیت‌های خود را به‌صورت PDF و یا کلیپ به شماره تلفن ۰۹۹۰۲۸۳۴۰۵۸ در تمامی پیام‌رسان‌ها ارسال کنند تا علاوه بر تقدیر از ۴۰ مسجد برتر و موفق، ازاین‌پس با مساجد فعالی که در زمینه‌هایی متعدد در طول سال فعالیت داشته و یا خواهند داشت، همکاری‌های لازم صورت بگیرد.

«تندیس عرض ارادت» هرسال به مساجد می‌آید

وی اضافه کرد: ۳۰ مردادماه هم‌زمان با روز مسجد یک ویژه‌برنامه خواهیم داشت که هم‌زمان با اختتامیه این جشنواره خواهد بود و از طرفی دیگر تندیسی با عنوان «تندیس عرض ارادت» طراحی و ازاین‌پس هرساله به مساجد برتر اهدا خواهد شد.

 

صادق‌زاده با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره و لزوم معرفی مساجد برتر و موفق کشور افزود: یکی دیگر از اهداف برگزاری این جشنواره، ایجاد دغدغه در مساجد است، چراکه مدتی است که مشاهده می‌کنیم حضور جوانان و نوجوان در مساجد کمرنگ شده، بنابراین وظیفه ما این است که دغدغه‌های لازم را در میان مساجد پررنگ کنیم و حال و هوای مساجد را شبیه مساجد صدر اسلام و حتی دهه ۶۰ و ۷۰ کشور کنیم چراکه مساجد ما در سال‌های مذکور به‌واسطه فعالیت‌های متعددی که در آن‌ها صورت می‌گرفت، شور و هیجان خاصی داشت و امروز هم ما موظف هستیم در همین راستا حرکت کنیم و مساجد باید محور اصلی محله باشند و در جهت مبارزه با فقر، طلاق، آسیب‌های اجتماعی و همچنین ترویج ازدواج، تربیت اسلامی و ... تلاش کنند.

مساجد و روحانیون خاموش در بحران‌ها

جانشین مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان اذعان داشت: گاهی اوقات برخی از مساجد ما حتی در زمان‌هایی که باید فعال باشند، خاموش و بی‌صدا هستند، مثلاً مساجدی را داشته‌ایم که در فتنه ۸۸ و یا آشوب‌های ۹۶ هیچ‌گونه روشنگری و بصیرت افزایی برای مردم و مخاطبان خود نداشته‌اند و سکوت پیشه کردند و حتی بر خی از روحانیون هم به انجام وظیفه اصلی خودشان نپرداخته، سکوت کردند و هیچ‌گونه موضعی گیری نداشتند، از همین رو ایجاد و شناخت مسجد تراز انقلاب اسلامی اهمیت دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته که فراخوان این جشنواره داده شد تا به امروز بیش از ۳۰۰ اثر از سراسر کشور ارسال‌شده است و علاقه‌مند می‌توانند آثار خود را تا ۲۰ مرداد ماه می‌توانند گزارش فعالیت‌های خود را به‌گونه‌ای که ذکر شد ارسال کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ص۲۰/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول