اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

شرایط امروز رسانه‌داری در کشور تغییر یافته است/ پایان دوران رسانه‌های وابسته سیاسی

مسؤول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: شرایط امروز رسانه‌داری در کشور تغییر یافته و دوران خبرخوانی و اتکای خبرنگار به قلم و دوربین به پایان رسیده است.

شرایط امروز رسانه‌داری در کشور تغییر یافته است/ پایان دوران رسانه‌های وابسته سیاسی

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، عباس محمدیان امروز در آیین تودیع و معارفه مسؤول بسیج رسانه قوچان در سالن اجتماعات سپاه ناحیه این شهرستان با اشاره به جنگ رسانه‌ای امروز، گفت: ابرقدرت‌های جهان به دنبال ایفای نقش در حوزه رسانه‌ای هستند به گونه‌ای که اگر آمریکا تنها ۵ درصد جمعیت دنیا را دارد اما ۸۱ درصد قدرت رسانه‌ای در اختیارش است.

مسؤول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با تأکید بر اینکه رسانه هویت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی یک جامعه را به وجود می‌آورد، بیان کرد: علاوه بر مایحتاج روزمره‌ای همچون آب و غذا، هر خانواده‌ای به خوراک فکری نیازمند است و تنها رسانه می‌تواند خوراک را به درستی تأمین کند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های رسمی باید توسط خبرنگاران ارزشی و انقلابی بر اساس عقلانیت احیا شود، تأکید کرد: جبهه رسانه‌ای انقلاب باید ببیند چه میزان در عملکرد موفق بوده و آسیب‌شناسی کاملی از جریانات رسانه‌ای داخلی انجام دهد.

محمدیان با اشاره به تلاش‌های دشمن مبنی بر جلوگیری از انتشار خبر خوب در رسانه‌های تخت اختیار و استفاده از یارگیری‌های خود در قالب شهروند خبرنگار، تصریح کرد: امروز دشمن و رسانه‌های بیگانه تمرکز و نگاه خاصی به خراسان رضوی دارند و با هزینه کردهای مختلف به دنبال اختلاف افکنی سیاسی، اجتماعی و قومیت‌گرایی هستند.

مسؤول بسیج رسانه خراسان رضوی یادآور شد: امروز باید از ظرفیت هوشمند رسانه‌ای استفاده کرد، زیرا شرایط امروز رسانه داری در کشور تغییر یافته و دوران خبرخوانی و اتکای خبرنگار به قلم و دوربین به پایان رسیده است.

وی خبرنگار موفق را کسی دانست که علاوه بر مطالبه‌گری منصفانه و مشفقانه به دنبال تحلیل درست مطالب باشد و خاطرنشان کرد: خبرنگار و رسانه انقلابی وظیفه شناساندن حق و باطل را برعهده دارد و دوران رسانه‌های وابسته سیاسی به پایان رسیده است.

محمدیان با اشاره به این موضوع که رسانه‌ موفق باید علاوه بر توجه به مخاطب، به دنبال کارامدی و توسعه نظام و انقلاب باشد، افزود: خبرنگار نباید از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی غافل شود و بداند کدام مطلب به حق و کدام ناحق منتشر شده است.

مسؤول بسیج رسانه خراسان رضوی اظهار کرد: باید میان مردم و مسوولین و رسانه‌ها آشتی برقرار کرد زیرا براساس پژوهش‌ها و بررسی‌های صورت گرفته هرجا جامعه‌ای دچار عقب افتادگی شده باشد به دلیل عدم استفاده از قدرت رسانه‌ای است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم مجید جعفری مقدم به عنوان مسؤول کانون بسیج رسانه شهرستان قوچان منصوب شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول