اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

رزم حسینی: عده‌ای می‌خواهند وجهه مسوولان خراسان رضوی را تخریب کنند

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در این استان دعوای سیاسی وجود ندارد و همه پای کار هستند، گفت: عده‌ای به فکر افتادند وجهه مسوولان این استان را تخریب کنند، بزرگنمایی مشکل مدیر کل دادگستری خراسان رضوی نمونه ای از این فعالیت‌ها است.

رزم حسینی: عده‌ای می‌خواهند وجهه مسوولان خراسان رضوی را تخریب کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا رزم‌حسینی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که بعد از ظهر امروز در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های استانی در خصوص مبارزه با کرونا گفت: خراسان‌ رضوی اولین استانی بود که در حوزه مقابله با ویروس کرونا به صورت پیشگام، محدودیت‌هایی را اعمال کرد بنابراین این استان در حوزه اقتصادی هم باید پیشگام باشد.

وی با بیان اینکه ستاد تدبیر استان برای تحقق شعار سال و برطرف شدن موانع صدور مجوز سرمایه‌گذاری تلاش خواهد کرد، گفت: با حذف بوروکراسی اداری و کاهش فرآیندها، زمینه تحقق شعار سال فراهم خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: اگر زمینه تسهیل فرآیند صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری و کسب و کار در خراسان رضوی فراهم شود و صدور مجوز در بخش‌های صنعت، کشاورزی و معدن در کوتاه‌ترین زمان انجام شود، سرمایه‌ها به این استان هدایت خواهد شد.

رزم حسینی در ادامه، توزیع نابرابری ثروت و آسیب های اجتماعی را نتیجه سیاست‌های اشتباه برشمرد و افزود: تا کنون شاهد فعالیت‌های درست و نادرستی بودیم که بعضی فعالیت‌های بدون برنامه باعث ایجاد فاصله بیشتر طبقاتی در جامعه شد.

وی با اشاره به تخصیص وام‌های کلان به برخی افراد خاص در دوره های قبل اظهار کرد: همین نابرابری‌ها باعث ایجاد فاصله طبقاتی در حال حاضر شده است و برای برطرف ساختن آن نیازمتد فعالیت همه جانبه و پی ‌در ‌پی هستیم.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در اداره استان از تجربیات همه استفاده می‌کنیم، افزود: در تلاشیم از تجربیات داخلی و خارجی استفاده کنیم و در این مسیر از تجربیات تمام همکاران خود نیز استفاده می کنیم.

رزم‌حسینی در ادامه با انتقاد به برخی فعالیت‌های منفی صورت گرفته در خصوص استان و مدیران استانی، گفت: همه می خواهند وجهه خراسان رضوی را تخریب کنند چرا که در خراسان رضوی دعوای سیاسی وجود ندارد و همه پای کار هستند پس به فکر افتادند یکی یکی مسوولان این استان را تخریب کنند. بزرگنمایی مشکل مدیر کل دادگستری خراسان رضوی نمونه ای از این فعالیت‌ها است.

۲۲۴معین اقتصادی در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در ادامه این جلسه به بررسی آخرین وضعیت عملکرد مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی پرداخت و گفت: تا کنون ۲۲۴معین اقتصادی در استان در حال فعالیت هستند که در سال گذشته 2هزار و 200 پروژه توسط معین‌های اقتصادی در خراسان رضوی ثبت شد.

علی رسولیان، مجموع تفاهم‌نامه‌های رسیده را هزار و 201 مورد اعلام کرد و افزود: با سرمایه‌گذاری 198 هزار و 350 میلیارد تومان برای 205 هزار و 887 نفر اشتغال در استان ایجاد شد.

وی ادامه داد: تاکنون در زمینه پروژه‌های در حال سرمایه‌گذاری و جدید استان حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه امضا شده که در حوزه تولید، گردشگری، کشاورزی، معدن و غیره بوده و پروژه‌های جدیدی که در حال حاضر اضافه می‌شود، پروژه‌های اقتصادی حوزه ساختمان مانند مجتمع و مراکز تجاری و هتل است.

رسولیان میزان طرح‌های بزرگ استان را ۳۳۴ طرح عنوان کرد و گفت: این طرح‌ها با ۱۹۰هزار میلیارد تومان سرمایه، ۹۶درصد سرمایه‌گذاری و با ۱۸۷هزار و ۵۰۴ نفر اشتغال، ۹۱درصد اشتغال‌زایی استان را به خود اختصاص داده‌اند.

مثلث توسعه اقتصادی به دنبال جلب مشارکت حداکثری مردم در تصمیم‌سازی‌های اقتصادی است

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با اشاره به قوانین مزاحم و بروکراسی‌های اداری گفت: اجتماع سرمایه‌گذاران در قالب معین‌های اقتصاد مقاومتی باعث می‌شود، بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در جهت توانمند‌سازی مردم استفاده کنیم.

علی اکبر لبافی جلب مشارکت مردمی را از نقاط قوت مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی برشمرد و افزود: در این مدل اقتصادی به دنبال مشارکت حداکثری مردم در حوزه تصمیم‌سازی‌های اقتصادی هستیم که در واقع پایداری بنگاه‎های اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی به دنبال احیاء مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌هاست، اظهار کرد: احیاء مسوولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها موضوعی است که در دنیا توسط شرکت‌های مهم دنبال می‌شود.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی اضافه کرد: برای هر یک از معین‌های اقتصاد مقاومتی تعدادی از کارشناسان خبره انتخاب شدند که متولی صفر تا صد معین مربوطه  هستند و هماهنگی معین با منطقه مربوطه را بر عهده دارند.

لبافی اعتمادسازی و تسهیلگری را رکن اساسی و اصلی مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی برشمرد و افزود: اگر در روستا اعتمادسازی انجام نشود کاری از پیش نخواهیم برد بنابراین در این مرحله دهیاران نقش مهمی دارند.

انتهای پیام/ 70071

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول