اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

امام صادق(ع) کانون علم بود/طراحی مکتب تشیع با نهضت علمی

امام جمعه فرخشهر با بیان اینکه امام صادق(ع) طراحی مکتب تشیع را با نهضت علمی آغاز کردند، گفت: ایشان دانشگاهی طراحی کردند که همه اعم از موافق و مخالف برای بهره بردن از آن آمدند.

امام صادق(ع) کانون علم بود/طراحی مکتب تشیع با نهضت علمی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام سیدمحمد احمدی شامگاه سه‌شنبه در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام ششم شیعیان، با بیان اینکه عقل انسان حیران از عظمت و بزرگی امام صادق(ع) گفت: ایشان در شرایطی قرار گرفتند که توانستند مکتب شیعه را بیان کنند.

امام جمعه فرخشهر توضیح داد: مؤسس و نامگذار شیعه پیامبر اکرم(ص) است و شیعه سال‌ها معروف شده بود اما این امام صادق(ع) بودند که مطالب مستلزم شکل‌گیری یک مکتب را بیان کردند.

امام صادق(ع) فقه پویای شیعه را بیان کردند

وی خاطرنشان کرد: امام جعفر صادق(ع) فقه عظیم و پویای شیعه را که پاسخگوی تمام نیازهای بشر در امر دین و دنیا و تضمین‌کننده آخرت انسان است بیان کردند.

احمدی با بیان اینکه امام(ع) طراحی مکتب تشیع را با نهضت علمی آغاز کردند، افزود: ایشان دانشگاهی طراحی کردند که همه اعم از موافق و مخالف برای بهره بردن از آن آمدند.

امام جمعه فرخشهر با اشاره به اینکه تمام علم نزد اهل‌بیت(ع) است، یادآور شد: علم امام صادق(ع) به جهان سرازیر شد و همه ایشان را کانون علم شناختند.

وی عنوان کرد: برای اهل ولایت بودن باید باورها و اعتقاداتمان مبنای علمی و استدلال داشته باشد در غیر این صورت به راحتی از کف خواهد رفت.

احمدی با بیان اینکه مکتب شیعه بر علم استوار است، گفت: یکی از کارهای شاخص امام صادق(ع) تعریف شیعه بود.

امام جمعه فرخشهر اظهار داشت: در زمان ایشان حق چنان منتشر شد که همه مجبور شدند تظاهر به قبول آن کنند حتی به دروغ، با ریاکاری و برای حفظ منافع.

شیعه همواره پا در رکاب امام است

وی شیعه را اهل زحمت و همواره پا در رکاب امام دانست و افزود: امام صادق(ع) فرمودند گروهی از شیعیان از ما هستند، کلام ما را می‌شنوند، حفظ و اطاعت می‌کنند و البته با یک شرط اساسی که همانا حب اهل بیت(ع) است.

احمدی با بیان اینکه حب کلید شیعه است، بیان داشت: همت یک شیعه حفظ و تحقق امامت است.

انقلاب اسلامی بخشی از آمال ائمه اطهار(ع) را محقق کرد

امام جمعه فرخشهر با اشاره به توصیه‌های امام صادق(ع) گفت: شیطان برای شیعیان کمین کرده است تا آنان را از ولایت جدا کند و تنها راه مقابله جدی گرفتن نماز است.

وی در پایان با بیان اینکه با وجود مشکلات راه ما راه اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی بخشی از آمال ائمه اطهار(ع) را محقق کرد.

انتهای پیام/68023/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول