اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کاهش 22.3 درصدی انتقال پول از روسیه به تاجیکستان

حجم انتقال پول توسط مهاجرین کاری از روسیه به تاجیکستان در سه ماهه اول سال 2020 میلادی نسبت به زمان مشابه سال گذشته 22.3 درصد کاهش یافته است.

کاهش 22.3 درصدی انتقال پول از روسیه به تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، حجم انتقال پول توسط مهاجرین کاری از روسیه به تاجیکستان در ماه‌های ژانویه تا مارس سال جاری نسبت به زمان مشابه سال گذشته، کاهش یافته است.

بر اساس داده‌های بانک مرکزی روسیه، به طور کلی افراد حقیقی 359 میلیون دلار در سه ماه اول سال جاری میلادی به تاجیکستان منتقل کرده‌اند. این رقم در زمان مشابه سال 2019 میلادی  462 میلیون دلار برآورد شده بود.

بر اساس این گزارش، حجم انتقال پول از روسیه همچنین در مسیر ازبکستان و قرقیزستان کاهش یافته است. به ویژه انتقال پول از روسیه به قرقیزستان که در سه ماهه اول سال گذشته 453 میلیون دلار را تشکیل داده بود در ماه‌های ژانویه تا مارس سال جاری 20.7 درصد کاهش یافته و به 359 میلیون دلار رسیده است.

همچنین حجم انتقال پول از روسیه به ازبکستان نیز در 3 ماهه اول سال جاری نسبت به زمان مشابه سال گذشته کاهش 7.2 درصدی داشته و از 818 میلیون دلار به 759 میلیون دلار رسیده است.

حجم متوسط انتقال پول توسط شهروندان ازبکستان به کشور از 349 دلار به 309 دلار و اتباع قرقیزستان از 199 دلار به 149 دلار کاهش یافته است.

این در حالی است که حجم متوسط انتقال پول توسط شهروندان تاجیکستان از 139 دلار در 3 ماهه اول سال گذشته به 149 دلار افزایش یافته است.

بر اساس گزارش بانک مرکزی روسیه در سال 2019 میلادی از روسیه به کشورهای عضو جامعه همسود در مجموع حدود 13 میلیارد دلار منتقل شده است.

ازبکستان با 4.7 میلیارد دلار از کشورهای پیشگام در دریافت مبالغ انتقالی از روسیه است.

حجم پول‌های انتقال یافته شهروندان تاجیکستان و قرقیزستان به ترتیب 2.5 میلیارد دلار و 2 میلیارد دلار است که این دو کشور را در موقعیت‌های دوم و سوم این فهرست قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول