اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

برخورد با متهم سطح اول قوه قضائیه بی‌سابقه و افتخارآفرین است

دبیر اجرایی دفتر دیده‌بان شفافیت در چهارمحال و بختیاری گفت: برخورد با یکی از متهمان سطح اول قوه قضائیه در کشور حائز اهمیت، بی سابقه و افتخارآفرین است.

برخورد با متهم سطح اول قوه قضائیه بی‌سابقه و افتخارآفرین است

احمد شیرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد پیرامون ورود قوه قضائیه به پرونده طبری، گفت: برخورد با این شخص نشان داد قوه قضائیه در جهت سالم سازی مجموعه خود در حوزه مبارزه با فساد خط قرمزی را حتی در کارکنان ارشد خود نمی‌شناسد و این نقطه قوت بزرگی در مجموعه قضایی کشور است.

دبیر اجرایی دفتر دیده‌بان شفافیت و عدالت در چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: یک بخش از این اتفاق فسادستیزانه در قوه قضائیه مربوط به روحیه نقادانه رئیس جدید قوه‌قضائیه است که در همان ابتدای کار تاکید زیادی بر بحث شفافیت و مبارزه با فساد درون دستگاه قضایی داشتند که کدهایی بود از عزم قوه قضائیه بر ریشه‌کن کردن فساد.

برخورد با متهم سطح اول قوه قضائیه بی‌سابقه و افتخارآفرین است

وی تاکید کرد: برخورد با یکی از متهمان سطح اول قوه قضائیه در کشور حائز اهمیت، بی سابقه و افتخارآفرین است.

در موضوع فساد نباید مرزبندی سیاسی قائل شویم

شیرانی ادامه داد: بحث فساد مرزبندی سیاسی ندارد و اگر فسادستیزی در مجموعه‌ای درگیر نگاه‌های سیاسی و جناح‌بندی شد قطعا به انحراف کشیده خوهد شد و شگرد بعضی از مفسدین اقتصادی نیز همین مبحث است.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از متهمین و مفسدین اقتصادی که از زر و زور و رسانه بهره‌مند هستند وقتی که برخورد با فساد در عملکرد خودشان به جریان می‌افتد سعی می‌کنند با داغ کردن مسائل سیاسی باعث انحراف اذهان عمومی از مسئله اصلی شوند که بسیار مهم است قوه قضائیه در این دام نیوفتد و فارغ از نگاه سیاسی در راه مبارزه با فساد قدم بردارد.

بسترهای فسادخیز مانند هدایا و انواع رشوه‌ها توسط مدیران باید مسدود شوند

دبیر اجرایی دفتر دیده‌بان شفافیت استان با انتقاد از عدم وجود قانون برای برخورد با دریافت هدایا و رشوه از طرف مسؤولان، تصریح کرد: مبحث اصلی دیگر در خصوص جلوگیری از ایجاد فساد اصلاح زیرساخت‌ها و قوانینی است که بستر فساد را مهیا می‌کند زیرا مشاهده می‌شود هر چندوقت یکبار یک فساد بزرگ رسانه‌ای می‌شود و مبالغ و تعداد فساد روبه افزایش است.

شیرانی اضافه کرد: فساد با استفاده از ضعف برخی از قوانین در حال ایجاد است که تا وقتی این بسترهای اصلاح نشود هرچند وقت یکبار شاهد رشد فسادی در این بستر خواهیم بود که انتظار می‌رود اولویت فعالیت دستگاه‌ها شناسایی این بسترها باشد.

 وی خاطرنشان کرد: سطح توقع مردم از قوه قضائیه بالا رفته است و انتظار دیگر از این قوه مبارزه با تصمیم‌سازان و مهیا کنندگان بستر فساد است  زیرا در یک فساد کلان افراد زیادی زمینه‌ساز دنبال ایجاد فساد هستند که لازم است شناسایی کامل صورت پذیرد.

انتهای پیام/3339/م/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول