اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تشکیلات خودگردان هماهنگی با رژیم صهیونیستی درباره ثبت جمعیت را متوقف کرد

عضو کمیته مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» از توقف هماهنگی رام‌الله با رژیم صهیونیستی برای ثبت جمعیت فلسطینی‌ها خبر داد و آن را رهایی از کنترل تل‌آویو خواند.

تشکیلات خودگردان هماهنگی با رژیم صهیونیستی درباره ثبت جمعیت را متوقف کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «تیسیر خالد» عضو کمیته مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» اعلام کرد، تشکیلات خودگردان که بر اساس توافق «اسلو» برای ثبت جمعیت با رژیم صهیونیستی هماهنگی داشته است، این هماهنگی را متوقف کرده است.

بر اساس گزارش روزنامه «القدس العربی»، خالد در اظهاراتی تصریح کرد،: با این اقدام، ثبت جمعیت فلسطینی‌ها از نظارت و کنترل اسرائیل آزاد شد.

وی در ادامه گفت، این اقدام نمادی از حاکمیت کشور فلسطین بر شهروندان خود است که شامل صدور گواهی ولادت، وفات، کارت‌های شخصی، گواهینامه، گذرنامه و هر چیزی مربوط به آنها می‌‎شود.

خالد ضمن دعوت به عدم نگرانی نسبت به این موضوع که مقامات صهیونیست، اسناد شخصی صادر شده از سوی تشکیلات خودگردان را به رسمیت نمی‌شناسند، افزود: این اقدام، پنجره را به روی عصیان مدنی علیه رژیم اشغالگر باز می‎‌کند.

تشکیلات خودگردان که به موجب توافق اسلو در سال  ۱۹۹۴ تأسیس شد در ماه گذشته میلادی لغو توافقنامه‌های دوجانبه با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که رژیم صهیونیستی از قصد خود برای اجرای طرح اشغال اراضی کرانه باختری از ابتدای ژوئیه خبر داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول