اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

امیدآفرینی قوه قضائیه با شعار فسادستیزی/ ترویج رشوه‌خواری، ذبح عدالت است

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قوه قضائیه در دوره جدید با شعار فسادستیزی اقدامات خوبی را آغاز و امید را در کشور ایجاد کرده است، گفت: در دوره جدید شاهد هستیم که بدون هیچ گونه واهمه‌ای مبارزه با فساد از درون قوه قضائیه آغاز شده است.

امیدآفرینی قوه قضائیه با شعار فسادستیزی/ ترویج رشوه‌خواری، ذبح عدالت است

حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه قوه قضائیه در دوره جدید با شعار فسادستیزی اقدامات خوبی را آغاز و امید را در کشور ایجاد کرده است، اظهار کرد: در دوره جدید شاهد هستیم که بدون هیچ گونه واهمه‌ای مبارزه با فساد از درون قوه قضائیه آغاز شده است.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با تبریک به رئیس قوه قضائیه و خدا قوت به کارکنان خدوم این قوه در زمینه مبارزه با فساد افزود: از رئیس قوه و کارکنان پر تلاش آن می‌خواهیم مبارزه با فساد را با همین قدرت و قوت ادامه دهند.

وی با بیان اینکه واقعیت این است که اگر دستگاه قضا از درون پالایش نشود،کسانی که با تکیه بر این مسند مهم به دنبال جمع‌آوری مال و ثروت هستند بیشترین ضربه را به این قوه وارد می‌کنند، افزود: الحمدالله شاهد هستیم یکی از چهره‌های مهم در دستگاه قضایی در مسیر مبارزه با فساد در دستگاه قضایی به دادگاه کشیده می‌شود و پرونده وی به صورت کاملا شفاف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید در مورد پرونده اکبر طبری به همه جوانب پرونده رسیدگی و همه جوانب آن دیده شود و قاضی پرونده به هر چیز که دست پیدا کرد، آنرا بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای اعلام و حکم خود را شفاف اعلام کند، گفت: بر خود لازم می‌دانیم ضمن حمایت از این گونه اقدامات قوه قضائیه و حکمی که اعلام می‌شود و تقدیر از این گونه اقدامات، استمرار این گونه برخوردها را در راستای مبارزه با فساد داشته باشیم.

 دولابی با بیان اینکه رشوه یکی از اصلی‌ترین آسیب‌های هر دستگاه مدیریتی به شمار می‌رود و اگر به شکل قاطع و جدی با رشوه مقابله و برخورد نشود زمینه ساز فسادها و آسیب‌های جدی و گسترده‌ای در بخش‌های مختلف کشور خواهد شد، گفت: اساسا باز شدن راه رشوه به معنای بسته شدن راه عمل به قوانین و مقرارت کشور است و تمامی مصالح و نکاتی که قانون‌گذار برای تصویب یک قانون مد نظر داشته بود به واسطه ترویج رشوه زیر سؤال خواهد رفت.

وی با بیان اینکه اگر ما قانون را وسیله‌ای برای اجرای عدالت بدانیم گسترش و ترویج رشوه خواری به معنای ذبح عدالت خواهد بود، چرا که به واسطه رشوه حقوق بسیاری از کسانی که به واسطه اعتماد به نظام به دنبال احقاق حقوق شخصی خود نمی‌روند به واسطه رشوه خواری توسط برخی افراد مظلوم واقع می‌شوند، ادامه داد: رشوه‌خواری موجب تضییع حقوق عامه می‌شود و یک بی‌‌عدالتی گسترده در کشور اتفاق می‌افتد، بنابراین مبارزه با رشوه‌خواری یک اصل بسیار ضروری در مسیر احقاق حقوق عامه و گسترش عدالت به شمار می‌رود.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کارکرد قوه قضائیه این است که مناقشات و دعاوی را با حکم خود فیصله دهد و خاتمه بخش مسائل مطروحه باشد، تصریح کرد: اگر قرار باشد که کسانی با ایجاد شبهه و تردید و تشویش اذهان عمومی به دنبال ضربه زدن به این جایگاه فصل‌الخطابی قوه قضائیه باشد به این معنی است که در کشور هیچ تکیه‌گاهی برای خاتمه دادن به مناقشات و هیچ تکیه‌گاهی برای ایجاد آرامش وجود نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام دولابی تصریح کرد: باید با کسانی که در جایگاه قوه قضائیه تردید ایجاد می‌کنند و به دنبال تضعیف جایگاه قوه قضائیه هستند، برخورد مناسب انجام شود.

انتهای پیام/73002/ق/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول