اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

تلاش رسانه های بیگانه برای ارائه ترجمه غلط از مبارزه با فساد در ایران

کارشناس حوزه رسانه گفت: درباره توجه رسانه های بیگانه به مسائل اقتصادی در ایران گفت: این رسانه ها بر افزایش سطح فساد در ایران تأکید کردند، درحالی‌که مبارزه با فساد به معنی جدیت سیستم قضایی در مواجه با فساد است، اما رسانه های بیگانه آن را برعکس ترجمه می کنند.

تلاش رسانه های بیگانه برای ارائه ترجمه غلط از مبارزه با فساد در ایران

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، علیرضا داوودی کارشناس رسانه در برنامه «بدون خط خوردگی»، با بیان اینکه در هفته گذشته رسانه های بیگانه دو ساحت را در دستور کار خود قرار دادند، گفت: یک ساحت اتخاذ مواضع سلبی نسبت به موضوعات و اتفاقات در ایران بود و یک ساحت نیز تلاش برای مسائل ایجابی به اتفاقات در اروپا و آمریکا بود.

وی درباره ساحات سلبی رسانه های بیگانه توضیح داد و اظهار کرد: مسأله نخست با اوضاع داخلی ایران در حوزه قضایی و اقتصادی مرتبط بود که مهم‌ترین رکن آن برگزاری دادگاه های مفاسد اقتصادی بود.

این کارشناس مسائل رسانه درباره دیگر موضوعات سلبی مورد توجه رسانه های بیگانه بیان کرد: این رسانه ها درباره شرایط حقوقی بشری در ایران در هفته گذشته فعالیت کردند و یکی از مسائلی که به آن پرداختند، کیفیت سطح زندگی در ایران بود و این اقدام نوعی آفند برای شرایط خودشان در اروپا تلقی می شد. این رسانه ها همچنین در خصوص روابط بین ایران و نهادها و سازمان های بین المللی از جمله آژانس بین المللی هسته ای، سه کشور اروپایی و همچنین برجام فضاسازی کردند.

وی درباره توجه رسانه های بیگانه به مسائل اقتصادی در ایران گفت: طلایه دار این بخش شبکه «ایران اینترنشنال» و بی بی سی بودند و سایر شبکه ها در این زمینه عقب تر بودند. در این زمینه رسانه های بیگانه روی دو مسئله مانور می دادند. مسأله نخست تأکید بر افزایش سطح فساد در ایران بود درحالی‌که مبارزه با فساد به معنی جدیت سیستم قضایی در مواجه با فساد است اما رسانه های بیگانه آن را برعکس ترجمه می کنند و عمدتاً مترتب بر رسانه ای بود.

داوودی اظهار داشت: محور دیگری که رسانه های بیگانه در حوزه مسائل اقتصادی مطرح کردند، نوعی مطالبه گزینی برای مردم بود. به عنوان مثال این رسانه ها به اتفاقاتی که در لبنان رخ داد می پرداختند اما به این موضوع نمی پرداختند که آنچه در لبنان رخ داد، ماحصل فعالیت سفیر آمریکا در لبنان بود. رسانه های بیگانه این موضوع را به شدت مورد توجه قرار دادند زیرا وضعیت در خود اروپا و آمریکا به هم ریخته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول