اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تأخیر در پرداخت بهای گندم به یک ماه رسیده است/ خرید 2 میلیون و 650 هزار تن گندم در کشور

دبیر اجرایی بنیاد ملی گندمکاران کشور از خرید 2 میلیون و 650 هزار تن گندم در کشور خبر داد و گفت: تأخیر در پرداخت بهای گندم به یک ماه رسیده است.

تأخیر در پرداخت بهای گندم به یک ماه رسیده است/ خرید 2 میلیون و 650 هزار تن گندم در کشور

علی خانمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: خرید گندم در کشور در چند استان از جمله سیستان و بلوچستان، فارس، هرمزگان آغاز شده است و تاکنون 2 میلیون و 650 هزار گندم در کشور خریداری شده است.

دبیر اجرایی بنیاد ملی گندمکاران کشور با اشاره به اینکه تاکنون در استان‌های خوزستان، گلستان، فارس، سیستان و بلوچستان گندم خریداری و در لرستان و تهران نیز کار خرید آغاز شده است، اضافه کرد: میزان خرید در تهران تا روز سه‌شنبه 280 هزار تن بود.

وی با اشاره به اینکه آمار خرید گندم نسبت به سال قبل افزایش حدود 800 هزار تن افزایش داشته است، اضافه کرد: ما فقط از استان خوزستان یک میلیون و 250 هزار تن گندم خریداری کرده‌ایم که قابل توجه است.

خانمحمدی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که امسال در کل کشور میزان خرید گندم از 12 میلیون تن بگذرد و تولید نیز 14 میلیون تن باشد.

خرید گندم در استان زنجان از اواسط تیرماه آغاز خواهد شد و پیش‌بینی می‌کنیم که 500 هزار تن گندم در استان خریداری شود

 

دبیر اجرایی بنیاد ملی گندمکاران کشور همچنین در ارتباط با برداشت گندم در استان زنجان نیز گفت: خرید گندم در استان زنجان از اواسط تیرماه آغاز خواهد شد و پیش‌بینی می‌کنیم که 500 هزار تن گندم در استان خریداری شود.

دبیر اجرایی بنیاد ملی گندمکاران کشور با اشاره به افزایش کیفیت گندم در سال جاری به علت بارندگی خوب اتفاق افتاده، تصریح کرد: امسال یک تغییر رویه در خرید گندم ایجاد شده و آن مقدار الک‌هاست، به عبارتی در این روش افت مفید یک مقدار بیشتر شده است.

خانمحمدی تصریح کرد: در این نوع الک کردن شکستگی و لاغر بودن محصول به عنوان افت مفید حذف و در کیفیت‌ خرید دقت می‌شود و خرید بر اساس استانداردهای اروپا انجام می‌شود.

دبیر اجرایی بنیاد ملی گندمکاران کشور با بیان اینکه خرید تضمینی با افزایش قابل توجهی نسبت به سال قبل مواجه است، تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات خرید امسال تاخیر در پرداخت است.

وی با بیان اینکه امسال از نظر کیفی و کمی گندم خوبی را خواهیم داشت، اضافه کرد: 14 میلیون تن خرید گندم با احتساب هزینه‌های مربوط به حمل و سایر موضوعات گردش اقتصادی بزرگی برای کشور به دنبال خواهد داشت.

در استانی همچون خوزستان، بهای گندم در 24 ساعت پرداخت می‌شد و جایی برای مانور دلالان نبود

 

خانمحمدی در ارتباط با پرداخت بهای گندم نیز گفت: در استانی همچون خوزستان، بهای گندم در 24 ساعت پرداخت می‌شد و جایی برای مانور دلالان نبود، اما امروز که به گلستان رسیده‌ایم و یک ماه است که بهای گندم پرداخت نشده است، مشکلاتی ایجاد شده است.

دبیر اجرایی بنیاد ملی گندمکاران کشور با اشاره به اینکه کشاورزی به روز است و حق‌الزحمه کمباین و سایر مسائل به صورت به روز پرداخت می‌شود، تصریح کرد: از همین رو کشاورز مجبور است که برای تامین منابع مالی خود فروش آزاد داشته باشند که قطعا در این بحث دلالان وارد عمل خواهند شد.

در حال پیگیری هستیم که منابع مالی بهای گندم تامین شود، که در صورت عدم تامین هدر رفت گندم در استان‌های مختلف بسیار خواهد بود

 

وی با بیان اینکه روند پرداخت بهای گندم در استان‌های مختلف از یک هفته به یک ماه رسیده است، اضافه کرد: ما در حال پیگیری هستیم که منابع مالی بهای گندم تامین شود، که در صورت عدم تامین هدر رفت گندم در استان‌های مختلف بسیار خواهد بود.

خانمحمدی با اشاره به اینکه یک میلیون و 200 هزار نفر در بخش گندم فعالیت دارند، اضافه کرد: امیدواریم امسال بحث پرداختی‌ها به مشکل برنخورد و همه این افراد گندم خود را به دولت بفروشند.

انتهای پیام/73005/ق/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول