اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

برخورد جناحی با پرونده طبری باعث افزایش هزینه مبارزه با فساد می‌شود

اگرچه قوه قضائیه طبق قانون و رسالت خود در حال مبارزه با فسادهای کلان در کشور است ولی به گفته عمران علیزاده برخورد جناحی و سیاسی با پرونده‌های کلان اقتصادی می‌تواند منجر به افزایش هزینه مبارزه با فساد در کشور شود.

برخورد جناحی با پرونده طبری باعث افزایش هزینه مبارزه با فساد می‌شود

عمران علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با بیان اینکه فسادهای اقتصادی باعث سلب اعتماد عمومی مردم نسبت به جمهوری اسلامی می‌شود، اظهار کرد: بزرگ‌ترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی اعتماد عمومی مردم نسبت به انقلاب بوده و کاری که قوه قضائیه در حال انجام آن بوده علاوه بر برگرداندن بیت‌المال، جلب مجدد اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی است.

وی با ابراز خرسندی از برخورد قوه قضائیه با یکی از زیرمجموعه خود گفت: هر دستگاهی که ادعا مبارزه با فساد را دارد باید ابتدا از خودش شروع کند لذا اقدام قوه قضائیه در خصوص برخورد با فساد از خودش، بسیار مهم و مثمر بوده و می‌تواند بسیار به ایجاد آرامش در جامعه کمک کند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه اقدام قوه قضائیه به‌تنهایی نمی‌تواند با فساد در کشور به مبارزه بپردازد، تصریح کرد: قوه قضائیه به سهم خود در حال مبارزه و مقابله با فساد است ولی برای ریشه‌کن کردن دائم آن در کشور تمامی نهادها باید دست‌به‌دست هم داده و با این معضل بزرگ در جامعه به مبارزه بپردازند.

علیزاده با تأکید بر اینکه ریشه‌کن کردن فساد در کشور باید در مراحل مختلفی انجام شود، بیان کرد: در مبارزه و همچنین ریشه‌کن کردن کامل فساد در کشور مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانین سخت‌گیرانه و نظارت دقیق و همچنین قوه مجریه باید به وظایف خود به‌درستی عمل کنند زیرا اگرچه اقدام قوه قضائیه در شرایط فعلی بسیار مؤثر است ولی در صورت عدم همکاری دیگر نهادها منجر به ریشه‌کن شدن دائم فساد نمی‌شود.

وی انجام اختلاس‌های بزرگ را نتیجه پرداخت رشوه به برخی مسؤولان ازجمله طبری دانست و گفت: با فساد در هر سطحی باید برخورد کرد زیرا درروند اختلاس‌های بزرگ قطعاً رشوه‌خواری نقش بسیار مهمی دارد و افرادی که اختلاس‌های میلیاردی انجام داده‌اند قطعاً به افراد و مسؤولانی به‌مانند شخص طبری رشوه‌هایی پرداخت کردند‌.

کارشناس مسائل سیاسی و عضو هیئت‌علمی دانشگاه به برخوردهای جناحی با پرونده آقای طبری و افزایش هزینه مبارزه با فساد در کشور اشاره کرد و افزود: کسانی به رسیدگی پرونده طبری اعتراض دارند قطعاً خودشان دارای فسا بوده و نگران برخورد قوه قضائیه با خودشان هستند لذا این قوه عدالت‌خواه نباید تحت تأثیر این فشارها قرارگرفته و به مسیر خود ادامه دهد.

علیزاده ثروت‌اندوزی برخی از مسؤولان کشور را جایز ندانست و بیان کرد: عده‌ای معتقدند اقدامات و‌ ثروت‌اندوزی آقای طبری قانونی و از راه مشروع بوده است ولی سؤال اینجاست یک فرد مسؤول به‌مانند طبری چرا باید این‌همه زمین و ملک داشته باشد زیرا انجام این کار باعث کاهش اعتماد مردم نسبت به کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم باید به عدالت قوه قضائیه اعتقاد داشته باشند، گفت: طبری یا از مقام خود سوءاستفاده کرده و یا سو مدیریت داشته لذا نباید گونه‌ای تصور شود که قوه قضائیه حتماً باید این فرد را اعدام کند زیرا مردم به قوه قضائیه و عدالتش اعتماد داشته و قطعاً این قوه بهترین تصمیم را در این خصوص خواهد گرفت.

انتهای پیام/۳۳۸۹/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول