اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سرمایه‌گذاری و تجارت محور نشست مقامات ازبکستان و فنلاند

وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و وزیر امور توسعه و تجارت خارجی فنلاند در نشستی ویدیویی گسترش همکاری‌ در زمینه سرمایه گذاری، اقتصاد و بازرگانی بین دو کشور را بررسی کردند.

سرمایه‌گذاری و تجارت محور نشست مقامات ازبکستان و فنلاند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «سردار عمرزاق اف» معاون نخست وزیر، وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و «ویل اسکیناری» وزیر امور توسعه و تجارت خارجی فنلاند در چهارمین نشست ویدیویی کمیسیون بین دولتی گسترش همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی، علمی و فنی بین دو کشور را بررسی کرد.

در این نشست چگونگی و چشم انداز توسعه روابط دو کشور در زمینه‌ سرمایه‌گذاری، اقتصادی و بازرگانی، علمی و فنی و فرهنگی و انسانی بررسی و وظایف اولویت‌دار برای آینده نزدیک تعیین شد.

طرفین در این نشست از روی اقدامات در دست انجام در مبارزه با شیوع کرونا و کاهش تاثیر منفی آن به اقتصاد دو کشور تبادل نظر کردند.

در این زمینه بر اهمیت هماهنگی و تبادل تجربیات موثر در مقابله با پاندمی همزمان با رعایت مقررات بهداشتی- اپیدمیولوژی ضمن حفظ فعالیت اجتماعی و اقتصادی بین دو کشور تاکید شد.  

همچنین بر سیر مثبت همکاری‌های مالی - فنی دو کشور تاکید شد.

طرف ازبکستان از طرف فنلاند بابت انتقال یک میلیون یورو به بنیاد تراست سازمان ملل متحد در امنیت انسانی برای منطقه دریاچه آرال قدردانی کرد.   

طرفین در پایان این نشست در مورد اجرایی طرح و ابتکارات مشخص در زمینه‌های مختلف همکاری‌های متقابل به توافق رسیدند.

فنلاند استقلال این کشور ‌را در تاریخ 30 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 26 فوریه سال 1992 میلادی روابط سیاسی خود را با ازبکستان برقرار کرده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول