محمدرضا رزاقی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره طرح کلاسهای ضمیمه کاردانش در مدارس شاهد، اظهار کرد: زیرساخت طرح کلاسهای ضمیمه کاردانش، مهارتآموزی است و اصرار خودمان این بود که اجرا کنیم.
وی با تأکید بر اینکه بحث ما این بود هر دانشآموز شاهد یک مهارت فرا بگیرد، گفت: آن زمان به این نتیجه رسیدیم که یکی از بسترهای برای این قصه، ایجاد کلاسهای کاردانش ضمیمه در متوسطه است و این درخواست را به معاونت آموزش متوسطه دادیم و آنها نیز موافق بودند اما شورای عالی آموزش و پرورش مخالفت کرد.
رزاقی اضافه کرد: شورای عالی آموزش و پرورش عنوان کرد که قانوناً نمیشود این طرح را اجرا کرد چرا که باید یک کد به این کلاسها داده شود و کد دادن هم تابع مقررات است.
وی ادامه داد: در نظر داریم در سال تحصیلی آینده آموزش یک مهارت را در مدارس شاهد اجرا کنیم و بر این اساس مدارس ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم را موظف کردیم که مشخص کنند چه مهارتی را میتوانند به دانشآموزان آموزش دهند.
انتهای پیام/