اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

حل مشکل سنوات ارفاقی معلمان مدارس استثنایی نیازمند 2 هزار میلیارد تومان است

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: ۵ هزار نفر مشمول سنوات ارفاقی در صندوق تأمین اجتماعی می‌شوند که مجموع این ارقام نیازمند اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان است.

حل مشکل سنوات ارفاقی معلمان مدارس استثنایی نیازمند 2 هزار میلیارد تومان است

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سید جواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به همراه مدیر کل پشتیبانی و توسعه منابع این سازمان در دیدار با جنیدی معاون امور حقوقی رئیس جمهور در خصوص مسائل حقوقی آموزش و پرورش استثنایی به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

حسینی اظهار کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی سازمانی است که حامی همه جانبه ۱۵۲ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در 7 گروه آسیب بینایی و شنوایی، جسمی ـ حرکتی، چند معلولیتی، طیف اتیسم، کم توان ذهنی و اختلالات هیجانی و رفتاری است.

 ‏وی افزود: این سازمان با نزدیک به ۲۳ هزار پرسنل، کار خدمات رسانی آموزشی، پرورشی و توانبخشی به این دانش‌آموزان را برعهده دارد.

 ‏رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: کار با دانش آموزان استثنایی در حوزه آموزش و پرورش، ۵ برابر هزینه بیشتر نسبت به دانش‌آموزان عادی  دارد.

وی با بیان اینکه همکاران آموزش و پرورش استثنایی با انگیزه و علاقه بالا، توان حرفه‌ای و به شکل کارآمد، کار تعلیم و تربیت فرشتگان زمینی را برعهده دارند، اظهار کرد: با توجه به اینکه کار با این دانش آموزان از سختی خاصی برخوردار است لذا بر اساس تبصره ۵ اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی مصوب سال ۶۹ مجلس شورای اسلامی است هر پنج سال خدمت از هر نظر از جمله بازنشستگی معادل ۶ سال محسوب می‌شود.

حسینی افزود: سازمان تأمین اجتماعی ابتدا برای بازنشستگی کارکنان آموزش و پرورش استثنایی این سنوات ارفاقی را قبول نداشت اما با رأی وحدت رویه دیوان عدالت اداری در سال ۱۳۹۵ سازمان تأمین اجتماعی موظف به پذیرش سنوات ارفاقی همکاران حوزه استثنایی شد.

وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی با دو سال تأخیر و در سال ۹۷ موضوع را طی بخشنامه‌ای به ادارات کل بیمه‌ای استان‌ها اعلام کرد و در آن بخشنامه، پذیرش سنوات ارفاقی پرسنل آموزش و پرورش استثنایی را منوط به وصول بدهی حق بیمه و مستمری قرار داد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید مجدد بر اساسنامه سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد در اساسنامه بر محاسبه ۶ سال خدمت به جای ۵ سال  از هر نظر از جمله بازنشستگی تأکید شده است و اگر قرار باشد سازمان تأمین اجتماعی حق بیمه و مستمری را به روز محاسبه و دریافت کند برای هر همکار استثنایی مبلغی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان می‌شود.

وی افزود: ۵ هزار نفر مشمول این سنوات ارفاقی در صندوق تامین اجتماعی می شوند که مجموع این رقم ها نیازمند اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان است؛ دریافت، محاسبه و پرداخت این رقم از عهده سازمان آموزش و پرورش استثنایی خارج است و برخلاف تبصره ۵ قانون اساسنامه تشکیل سازمان استثنایی است.

در این نشست جنیدی ضمن تقدیر از فعالیت‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی، اظهار کرد: معاونت حقوقی از طریق برگزاری نشستی با سازمان تأمین اجتماعی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، وزارت آموزش و پرورش و آموزش و پرورش استثنایی و با عنایت به اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی موضوع  را حل و فصل خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول