اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

مشکلات سرمایشی بیمارستان ریگان در تب گرما و صدای مردم+فیلم

افت ولتاژ برق مشکلات زیادی برای اهالی شهرستان ریگان فراهم کرده و خساراتی به همراه خود به بار آورده است.

مشکلات سرمایشی بیمارستان ریگان در تب گرما و صدای مردم+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، شهرستان ریگان یکی از شهرستان‌های شرقی استان کرمان است که این روزها گرمای بالای 50 درجه را تجربه می‌کند.

به دلیل افزایش دما در این شهرستان و روی آوردن اهالی ریگان به وسایل سرمایشی همه ساله اهالی ریگان با افت شدید برق مواجه می‌شوند، اهالی شهرستانی که در بدترین شرایط آب وهوایی و وضعیت اقتصادی وسایل سرمایش فراهم می‌کنند تا در تابستان از دمای50 درجه این شهرستان در امان بمانند، به یکباره با افت شدید برق این وسایل در آتش افت ولتاژ می‌سوزند.

افت ولتاژ برق مشکلات زیادی برای اهالی شهرستان ریگان فراهم کرده و خساراتی به همراه خود به بار آورده است، روستا‌های کانون بحران فرسایش بادی این روزها که هم گرما و هم طوفان را تجربه می‌کنند به دلیل افت ولتاژ برق در منازل خود حبس شده‌اند.

اما در این راستا با راه‌اندازی بیمارستان شهرستان ریگان که خدمات‌رسانی خود را به اهالی این شهرستان آغاز کرده است با افت ولتاژ در این فصل مشکلاتی را برای مراجعه‌کنندگان به وجود آورد ه است.

یکی از بخش‌هایی که این روزها اشک مادران ر یگانی را درآورده بخش کودکان بیمارستان است که ناله‌های کودکان را در گرمای شدید به دلیل خاموشی وسایل سرمایشی به وجود آورده است.

بیمارستان آیت‌الله هاشمی در جاده ترانزیت ریگان - چابهار جهت خدمات‌رسانی به اهالی شرق استان در این محور راه‌اندازی شده است و هر روز شاهد ازدحام و ترافیک سنگین در این بیمارستان هستیم.

این مرکز خدماتی درمانی که خدمات خود را هنوز کامل ارائه نمی‌دهد، ساعت‌ها خاموشی و افت ولتاژ موجب شده که مراجعه کنندگان در گرمای شدید تابستان ریگان با مشکلات گرمازدگی در بیمارستان همراه شوند.

 طی دو روز گذشته 17 شهروند ریگانی گرمازده شدند که می‌طلبد مسئولان نسبت به رفع این مشکل در شهرستان چاره‌اندیشی کنند.

شهیکی یکی از بانوانی که به این بیمارستان مراجعه کرده می‌گوید: فرزندم دچار شکم درد شده بود که با مراجعه به بیمارستان به بخش کودکان جهت بستری ارجاع داده شد. برق بیمارستان قطع شده که بر درد فرزندم افزوده شد وساعت‌ها در گرما با چادرم او را باد زدم.

بامری دیگر بانوی مراجعه کننده بیمارستان می‌گوید: فرزندم دچار مشکل گوارشی شده که با مراجعه به بیمارستان در بخش کودکان بستری شد که به دلیل گرما و خاموشی برق بیمارستان ساعت‌ها با مشکلاتی مواجه بودیم.

وی از مسئولان خواست هرچه سریع‌تر مشکل برق شهرستان را برطرف کنند.

محمد ده‌رضایی از شهروندان ریگانی گفت: ما در روستاهای حاشیه کانون بحران فرسایش بادی زندگی می‌کنیم در طول روز ساعت‌ها با افت ولتاژ برق مواجه هستیم و طی دو روز گذشته  یخچال منزل که با هزاران مشکلات اقتصادی آن را خریده بودم، سوخت.

محمد آبیار از شهروندان ریگانی اظهار کرد: در طول روز ساعت‌ها با افت ولتاژ وخاموشی برق مواجه هستیم که در گرمای شدید باید منتظر ماند تا افت ولتاژ برطرف شود.

امین باقری فرماندار ریگان اظهار داشت: شهرستان ریگان یکی از شهرستان‌های مهاجرپذیر در شرق استان است که سالانه به جمعیت این شهرستان افزوده می‌شود.

وی عنوان کرد: این شهرستان رشد افزایشی دارد که در روستاها و مرکز شهر این رشد جمعیت کاملا مشهود است.

 

 

بهره‌برداری از پست فوق توزیع برق ریگان تا پایان سال

فرماندار ریگان بیان داشت: با تخصیص اعتبارات در سال 96 پست فوق توزیع شهرستان ریگان کلنگ احداث آن جهت رفع افت ولتاژ در این شهرستان با اعتبار 60 میلیارد تومان به زمین زده شد که در حال اجراست.

باقری افزود:  با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد این پست فوق توزیع در پایان امسال در این شهرستان به بهره‌برداری برسد تا مشکل شهرستان مشکل برطرف شود.

وی توضیح داد: برای رفع افت ولتاژ در سه راهی گنبکی و چاهدگان این شهرستان یک ترانس تقویت کننده نصب شده است تا تابستان امسال خاموشی و افت ولتاژ برطرف شود.

باقری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این ترانس تقویت کنند جوابگو نیست که تسریع در راه‌اندازی پست فوق توزیع برق در این شهرستان از ضروریات است.

اسماعیل حقیقی سرپرست شبکه و مرکز بهداشت ریگان اظهار کرد:  طی دو روز گذشته به دلیل افت ولتاژ برق چیلرهای بیمارستان از کار افتادند و با خاموشی بیمارستان در زمینه سرمایشی مواجه بودیم.

وی خواستا ر رفع افت ولتاژ برق در این شهرستان شد.

گزارش از؛ موسی ملائیان

انتهای پیام/80014/ب/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول