اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نمایندگان عراقی: مرجعیت عالی دینی مخالف حضور نظامیان اشغالگر آمریکاست

شماری از نمایندگان پارلمان عراق با تأکید بر اشغالگر بودن نظامیان آمریکا، تصریح کردند که مرجعیت عالی دینی در نجف اشرف و تمامی مراجع دینی دیگر، به صورت قاطع، مخالف حضور آمریکاییها در عراق هستند.

نمایندگان عراقی: مرجعیت عالی دینی مخالف حضور نظامیان اشغالگر آمریکاست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شماری از نمایندگان پارلمان عراق بار دیگر بر لزوم اخراج نظامیان تروریست آمریکایی از خاک این کشور تأکید کردند.

حامد الموسوی نماینده ائتلاف «الفتح» به پایگاه خبری المعلومه گفت که نظامیان تروریست آمریکایی، اشغالگر هستند.

الموسوی به المعلومه گفت که مرجعیت عالی دینی در نجف اشرف و تمامی مراجع دینی دیگر، به صورت قاطع، مخالف حضور آمریکایی‌ها در عراق هستند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: «حضور آنان (آمریکایی‌ها) از سوی ملت عراق، باطل و غیر قابل پذیرش است و تا زمانی که از عراق خارج نشوند، روابط طبیعی و درستی نمی‌توان با آنان برقرار کرد».

«بدر صائغ» عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق به پایگاه خبری المعلومه گفت که هیئت مذاکره کننده عراق باید بداند که تصمیم اخراج نظامیان خارجی از جمله نظامیان آمریکا از کشور، اتخاذ شده است.

صائغ تأکید کرد که این تصمیم در پارلمان گرفته شده و هیچ بازگشتی از آن وجود ندارد، ولی برخی از «اهل تسنن و کُردها خواستار باقی ماندن آمریکا در کشور هستند».

«فاضل جابر» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون هم گفت که مذاکرات بین آمریکا و عراق باید بر اخراج نیروهای خارجی متمرکز باشد.

جابر تأکید کرد که اخراج این نظامیان در راستای اجرای مصوبه پارلمان بوده و این مسئله، «صدای ملتی است که مخالف حضور هر نیروی خارجی در عراق است».

اخیرا مذاکراتی بین عراق و آمریکا صورت گرفت و طرفین خبر دادند که این مذاکرات ادامه خواهد یافت. ناظران می‌گویند که آمریکا از رهگذر این مذاکرات، در پی تثبیت حضور اشغالگرانه خود در عراق است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول