اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

مقام اروپایی: جنگ فناوری آمریکا و چین، خطری بزرگ‌تر از ویروس کرونا است

رئیس اتاق چین در اتحادیه اروپا هشدار داد، جنگ تکنولوژی میان آمریکا و چین تهدیدی بلندمدت‌تر و پرهزینه‌تر از ویروس کرونا برای اروپا خواهد بود.

مقام اروپایی: جنگ فناوری آمریکا و چین، خطری بزرگ‌تر از ویروس کرونا است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جورج وتکه» رئیس اتاق چین در اتحادیه اروپا گفت، فکر این‌که کشورهای اروپا به تلفاتی برای جنگ تکنولوژی میان آمریکا و چین تبدیل شوند، خواب را از وی گرفته‌ است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وتکه گفت عدم اطمینان حاصل از شیوع ویروس کرونا شرکت‌های اروپایی در حال حاضر در میان تاریکی قدم برمی‌دارند اما بحران ناشی از این بیماری قابل مهار است.

وی افزود، با این حال گیر افتادن در میان خط آتش آمریکا و چین یک تهدید طولانی‌مدت خواهد بود و خسارات بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

وتکه در ادامه گفت نگران روزی است که آمریکا و چین به کشورهای اروپایی رو کرده و بگویند باید میان آن دو یکی را انتخاب کنند.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا اخیراً در تهدیدی علیه چین گفته است: «کارهای زیادی هست که می‌توانیم انجام دهیم. می‌توانیم کل رابطه را قطع کنیم.» وی در ادامه افزود: «حالا اگر این کار را بکنیم چه می‌شود؟ اگر کل رابطه را قطع کنیم ۵۰۰ میلیارد دلار ذخیره خواهیم کرد».

همچنین به‌دنبال عقد قرارداد میان شرکت تکنولوژی چینی «هوآوی» و کشورهای اروپایی نظیر آلمان و انگلیس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا، با ادعای جاسوسی این شرکت از کشورهای میزبان، قطع همکاری‌های لندن و برلین با هوآوی را خواستار شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول