اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کارشناس عراقی: آمریکا همچنان عناصر داعش را از سوریه به عراق منتقل می‌کند

کارشناس مسائل امنیتی عراق تأکید کرد که طی روزهای آینده عملیات‌های تروریستی در داخل عراق افزایش خواهد یافت تا از این طریق آمریکا بتواند نیروهای خود را در خاک این کشور حفظ کند.

کارشناس عراقی: آمریکا همچنان عناصر داعش را از سوریه به عراق منتقل می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبد المنعم الساعدی» کارشناس مسائل امنیتی عراق از تحرکات مشکوک نظامیان تروریست آمریکایی در غرب این کشور هشدار داد.

الساعدی تأکید کرد که نوار مرزی عراق با سوریه به طول 600 کیلومتر، پناهگاه امنی برای گروههای تروریستی است؛ به ویژه مناطقی که تحت اشغال آمریکا قرار دارد.

وی به پایگاه خبری المعلومه گفت که آمریکا با استفاده از گذرگاههایی که در مرز سوریه، تحت اشغال خود دارد، همچنان در حال در حال انتقال عناصر داعش از این کشور به عراق است.

این کارشناس مسائل امنیتی پیش‌بینی کرد که طی روزهای آینده عملیاتهای تروریستی در داخل عراق افزایش خواهد یافت تا از این طریق، به دولت این کشور فشار وارد شود.

الساعدی خاطر نشان کرد، آمریکا از همه اهرمهای فشار خود علیه عراق استفاده خواهد کرد تا به بهانه کمک در مبارزه با تروریسم، نیروهای خود را در خاک این کشور حفظ کند.

وی همچنین گفت که با افزایش عملیاتهای تروریستی، دولت عراق تحت فشار قرار خواهد گرفت تا نیروهای آمریکایی را در خاک خود حفظ کند و با مصوبه پارلمان عراق، مخالفت کند.

موضوع اخراج نیروهای آمریکا از عراق بعد از آن جدی و تبدیل به خواسته پارلمان این کشور شد که ارتش آمریکا، شماری از نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق را در غرب این کشور هدف قرار داد و بعد از آن در اقدامی جنایتکارانه، شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همراه «ابومهدی المهندس»، معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی و همراهانشان در تاریخ ۱۳ دی ماه گذشته به شهادت رساند.

پس از تصویب این مصوبه، آمریکا و طیفهای سیاسی وابسته به این کشور در عراق مانع اجرای این مصوبه شدند تا اینکه گفت‌وگوهای راهبردی بین بغداد و واشنگتن از  پنج‌شنبه (۱۱ ژوئن) آغاز شد تا روابط دو جانبه بین عراق و آمریکا ترسیم و تکلیف نیروهای آمریکایی مشخص شود.

یکی از مهمترین خواسته‌های عراق، خروج نیروهای خارجی به ویژه نظامیان آمریکا از عراق است و برآوردها حکایت از آن دارند که بیش از پنج‌هزار نیروی آمریکایی در عراق حضور دارند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول