اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

همه نهادهای فرهنگی و دستگاه‌های اجرایی در مسئله عفاف و حجاب ورود پیدا کنند

امام جمعه پیشوا گفت: همه نهادهای فرهنگی و دستگاه‌های اجرایی باید در مسئله عفاف و حجاب ورود پیدا کنند.

همه نهادهای فرهنگی و دستگاه‌های اجرایی در مسئله عفاف و حجاب ورود پیدا کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از پیشوا، حجت الاسلام والمسلمین روح الله باقری امام جمعه شهرستان پیشوا ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن سفارش خود و همگان به رعایت الهی اظهار داشت: عالم بشریت و عالم انسانیت عالمی است که با بلا و امتحان و ابتلای با اولیا معصومین آمیخته شده است.

وی افزود: اولیایی که ابتلایشان با درد و سختی  مردم را به سمت خدا حرکت می دهند، اگرچه در دوران غیبت حجت خدا ظاهر قضیه این است که ایشان در دوران غیبت هستند و از دست ما بشریت راحت اند اما مطابق روایت آزمایش حضرت حجت از بزرگ ترین بلاها است و صبر ایشان نجات دهنده مومنین است که سنگین ترین امتحان دوران غیبت حضرت ولیعصر(عج) است کما اینکه در روایت داریم صبر یک فرد باعث نجات یک امت می شود.

امام جمعه پیشوا بیان کرد: در دوران حضرت نوح یاران این حضرت در سخت ترین شرایط کنار ایشان ماندند، امروز هم بزرگان و اولیاء زیادی آمدند گفتند ظهور نزدیک است و بدانیم که نصرت و پیروزی اذان کسی است که تا آخر بمانند.

وی خاطرنشان کرد : اینکه سر و حکمت غیبت امام عصر چیست را نمیدانیم که در واقع باطن قضیه چیز دیگری است و به کسی هم گفته نشده است و کسی هم نمیداند.

حجت الاسلام باقری ضمن تبریک فرارسیدن حلول ماه ذی القعده گفت: ماه دی القعده اولین ماه از ماه های حرام است، یعنی ماهی که احترام و حرمت دارد و بزرگ است.

امام جمعه پیشوا ادامه داد: سه ماه متوالی ذی القعده و ذی الحجه و ماه محرم الحرام که از ماه های حرام هستند که دارای حرمت هستند یعنی اینکه کار خیر و خوب انجام دادن و عمل صالح در چنین ماه هایی دو برابر ثواب دارد و کار شر و بدی نیز دوبرابر غذاب دارد و برای همین است که دیه انسان در ماه های حرام دو برابر می شود.

باقری با اشاره به دهه کرامت و فرارسیدن میلاد حضرت معصومه(س) اظهار کرد: در این ایام باید درس و مشق از دهه کرامت را آموخت، حضرت معصومه(س)  دختری بود که در تمام دوران زندگی اش از مبارزه دست بر نداشت چه در دوران پدر بزرگوارشان که بودند و چه در دورانی که این امام همام در زندان بودند به مبارزه می‌پرداختند.

وی یادآور شد: با شهامت زیادی که این بی بی دو عالم و حضرت زینب (س) داشتند مبارزه و ایستادگی کردند در زمانی که کسی جرات نداشت با دختران امام کاظم ازدواج کنند این خانم بزرگوار مبارزه را آغاز کردند که در عرصه های مختلفی از جمله عرصه سیاست و فرهنگ و چه در مسائل اجتماعی و عبادی و معنوی به جایگاه رفیع و بلندی رسیدند که با هجرت تمدن سازانه این حضرت به شهر قم موثرترین کانون تحولات آخرالزمانی در این دوران شدند.

وی با اشاره به پیام پیامبر اکرم (ص) در رابطه با شأنیت دختر در اسلام، عنوان کرد: دختران چه فرزندان خوبی هستند، مهربان اند و کمک کار و دلسوزاند و اهل انس و الفت و خوش تربیت هستند.

خطیب جمعه پیشوا گفت: اما از آنجایی که دشمنان و کسانی که قسم خورده اند که شیعه و انسانیت شکل نگیرد در سال ۲۰۱۰ یک مقاله نویسی مقاله‌ای می نویسد که جامعه ایران را بابد از طریق کلمه مقدسی بنام خانواده نابود کنیم.

باقری اذعان داشت: اگر در ایران و در کشورهای شیعه خانواده نابود شد و در این خانواده شخصی بنام مادر به لجن کشیده شد آن وقت است که کل خانواده نابود خواهد شد و پس از آن کل جامعه رو به نابودی کشانده می‌شود.

وی با اشاره به سی و نهمین سالگرد شهادت شهید چمران بیان کرد: به فرموده این شهید والا مقام اگر میخواهید شهید شوید باید شهیدانه زندگی کنید در جای دیگر امام راحل فرمودند باید همچو چمران بمیرید مثل چمران مردن مثل چمران زندگی کردن میخواهد و خوشا به حال کسانی که مردانه مردند و مردانه زندگی کردند.

خطیب جمعه پیشوا با اشاره به اینکه در آستانه هفته قوه قضاییه قرار داریم گفت: خدا قوت عرض می کنیم به عزیزان قوه قضاییه و کسانی که در راستای عدالت خواهی و عدالت محوری و عدالت گستردی در انقلاب اسلامی تلاش می کنند و قدم بر می دارند.

باقری گفت: امروز امید مردم به قوه قضاییه است، وقتی مردم از هر جایی که نا امید می شوند آخرین مرجع شان در انقلاب اسلامی قوه قضاییه است آن قاضی است که باید حق طلبی کند و حق مظلومین و مردم را از ظالم و کسانی که بی مسوولیتی و بی وجدانی در این کشور می کنند بستاند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در خیلی از ادارت کم کاری هایی دیده می شود که این وظیفه دادستان به عنوان مدعی العموم است که ورود کند و از چنین اتفاقات جلوگیری کنند.

خطیب جمعه پیشوا ادامه داد: همچنین در مسائل فرهنگی و اجتماعی از مجموعه قضایی و دادستانی انتظار داریم ورود پیدا کنند معضلی که چندین سال و چندین ماه است که در این شهر و دیار انقلابی و مذهبی و دینی گریبان گیر این شهر شده مسئله بی حجابی و کم حجابی است.

باقری در پایان گفت: همه نهادهای فرهنگی و دستگاه‌های اجرایی باید در مسئله عفاف و حجاب ورود پیدا کنند و کار انجام دهند لذا انتظار داریم در این مورد هم نهادهایی مثل نیروی انتظامی و مخصوصا دادستانی و قوه قضاییه ورود پیدا کنند و اجازه حرمت شکنی مخصوصا در اطراف حرم امام زاده جعفر را ندهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول