اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

پرونده سیل پلدختر هنوز بسته نشده/ ستاد کرونا جلوی برگزاری مراسم‌ها را بگیرد

امام جمعه پلدختر گفت: مسئولان ارشد استان مشکلات باقی مانده از سیل فرا روی سیل زدگان این شهرستان را دریابند.

پرونده سیل پلدختر هنوز بسته نشده/ ستاد کرونا جلوی برگزاری مراسم‌ها را بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت الاسلام سید محسن موسوی در خطبه‌های نماز جمعه پلدختر اظهار داشت: از استاندار لرستان در تریبون نماز جمعه دعوت می‌شود، وقت گذاشته یک روز با حضور در پلدختر مسایل و مشکلات سیل زدگان پلدختر را از نردیک ببینند و از زبان مردم حرف آنها را بشنوند.

وی افزود: کسی فکر نکند پرونده سیل در پلدختر بسته شده بلکه شهرستان سیل زده پلدختر و مردم رنج دیده از سیل و زجر کشیده از کرونا امروز نیازمند کمک و مساعدت مسئولان هستند.

امام جمعه پلدختر گفت: دولت در جبران خسارات سیل در این شهرستان اقدام‌های خوبی انجام داده و مردم نیروهای مسلح و دولت دست به دست هم دادند و کمک کردند که قابل تقدیر است اما مشکلات سیل هنوز تمام نشده است.

وی افزود: بخش غربی دیواره ساحلی شهر پلدختر که تا حدودی توسط شرکت سامان محیط احداث شده مانع جلوگیری از نفوذ سیلاب به این بخش نمی شود و برای رفع این مشکل احداث و تکمیل دیواره ساحلی در پایین دست ضرورتی است که مطالبه جدی و به حق همه مردم پلدختر است.

موسوی یادآورشد: در صورت عدم استمرار دیواره ساحلی در پایین دست شهر پلدختر با نفوذ سیلاب به کوی سازمانی‌ها و خیابان هفتم تیر زحمات و تلاش شرکت سامان محیط نیز از بین می‌رود.

وی افزود: با توجه به اخبار در فضای مجازی مسئولان استانی و شهرستانی در سفری به تهران از طریق سازمان برنامه و بودجه استمرار احداث دیواره ساحلی در بخش غربی شهر پلدختر را پیگیر شدند و رئیس بنیاد مسکن کشور نیز در این رابطه قول مساعد داده اما این امر مردم پلدختر را تا مشاهده تجهیز کارگاه و آغاز به کار قانع نمی‌کند.

امام جمعه پلدختر گفت: سایت چهار هکتاری که برای حدود 160 خانوار سیل زده شهر پلدختر طراحی شده هنوز با وجود مشکلات و معضلاتی از جمله کمبود تخصیص تسهیلات مواجه است از طرفی بانک‌ها برای دریافت اقساط به مردم فشار می‌آورند که رفع این مشکلات نیاز به ورود مسئولان دارد.

وی افزود: امروز دو روستای بابازید و چم مهر که در جریان سیل صد درصد زیر آب رفتند به حال خود رها شدند و سایت‌هایی که در این روستاها طراحی شده با تلاش بنیاد مسکن معین اصفهان به مرحله‌ای رسیده اما با گذشت 14 ماه از سیل هنوز یک خانواده نتوانسته در منازل احداثی ساکن شود.

موسوی یادآورشد: مردم روستای چم مهر به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی شهرستان به خاطر تخریب شدن منازل مسکونی درحاشیه شهرستان‌های همجوار مانند اندیمشک، دره شهر، خرم‌آباد و پلدختر ساکن هستند.

وی افزود: مشکلات سایت سیل زدگان این روستاها از ناحیه تسطیح زمین ها، راه دسترسی، آب آشامیدنی و عدم اجرای طرح هادی است که به راحتی بدست مسئولان قابل حل است.

امام جمعه پلدختر به وضعیت هشدار کرونایی در لرستان اشاره کرد و گفت: پلدختر چه در وضعیت هشدار باشد یا نباشد مردم باید قبول کنندکه ویروس منحوس کرونا شوخی بردار نیست و با آنها زندگی می‌کند و جدا نشده و انتظار می‌رود در هر شرایطی پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی مردم رعایت شود.

وی افزود: مردم بدانند محدودیت‌ها و توصیه‌های مسئولان به خاطر سلامت جامعه است و باید آن را جدی بگیرند و از برگزاری تجمع‌هایی مانند مراسم های عزا و عروسی خودداری کنند.

موسوی از ستاد مقابله با کرونا شهرستان پلدختر خواست در اسرع وقت با تشکیل جلسه‌ای در رابطه با محدود کردن مراسم‌های ترحیم شادی تصمیم گیری کنند، زیرا با وجود خطر شیوع کرونا اینگونه تجمع‌ها باعث افزایش آمار مبتلایان به این ویروس می‌شود. 

وی به موج اعتراض‌های مردمی نسبت به نژاد پرستی در آمریکا اشاره کرد و افزود: موج این اعتراض‌ها به برخی کشورهای اروپایی نیز رسیده اما سران استکبار دست از شیطنت‌های خود برنداشته و دنبال عملیاتی کردن اهداف خود در سه کشور عراق، یونان و سوریه هستند و می‌خواهند دست به اختلافات قومی و مذهبی در این کشورها بزنند و بین شیعه و سنی فاصله و شکاف ایجاد کنند.

امام جمعه پلدختر با بیان این که آمریکا در سراشیبی افول قرار گرفته است، گفت: نظام سلطه می‌خواهد یک بار دیگر تکفیری‌ها را در عراق احیا کند و با وجود مخالفت پارلمان عراق به هر طریقی در این کشور بماند و جای پای خود را محکم کند. 

وی افزود: آنها جو لبنان را متشنج و در این کشور دست به آشوب زدند در مقطعی مردم را به خیابان آوردند و دوباره فیلم را در رابطه با یکی از همسران پیامبر تکثیر کردند که نخستین گروه حزب الله لبنان، جنبش امل بود که در مقابل آنان ایستاد.

موسوی یادآورشد: تمام این شیطنت‌ها از سوی آمریکایی ها است که می‌خواهند با ایجاد اختلاف عقیده و شکاف برای رژیم صهیونیستی منطقه را امن کنند.

وی افزود: حضور آمریکایی ها در سوریه نیز به خاطر نفت نیست زیرا نفت سوریه آنقدر ارزش ندارد بلکه می‌خواهند حاشیه امنی برای اسرائیلی‌ها ایجاد کنند.

امام جمعه پلدختر اول تیر ماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سال 1360 به فرمان امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: این سازمان از یادگارهای امام راحل، مایه برکت نظام جمهوری اسلامی و دستگاهی عظیم با ظرفیت‌های مطلوبی است که می‌تواند نقش بسیار موثری در زمینه فرهنگی ایفاد کند.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی در رابطه با تشکل‌هایی مانند دارالقرآن، هیات‌های مذهبی، تشکل‌های دینی، اعزام مبلغان به نقاط مختلف تحول عظیم فرهنگی در کشور ایجاد کند و ملت از این ظرفیت و خدمات بیش از گذشته بهره‌مند شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول