اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اموات کرونایی بدون غسل دفن نمی‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به سپرده شدن تغسیل اموات کرونایی بعد از فعالیت یک ماهه اساتید حوزه به عوامل شهرداری گفت: هیچ میت کرونایی بدون غسل دفن نمی‌شود.

اموات کرونایی بدون غسل دفن نمی‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام سعید احمدی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: راهبرد اصلی سازمان تبلیغات اسلامی، اسلام ناب محمدی است و همین موضوع در انتصاب رئیس سازمان تبلیغات نیز مورد تاکید قرار گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه تبلیغات اسلامی با هدف عرضه اسلام ناب شکل گرفته است، گفت: یک مواجهه اسلام ناب با اسلام آمریکایی و یک وجه دیگر آن نیز اسلام تحجر است و اگر ما بخواهیم رسالت اصلی خود را تبیین کنیم باید در این حوزه وارد عمل شویم.

وی با اشاره به اینکه ما باید متناسب با گام دوم انقلاب تحول در تبلیغ را داشته باشیم، تصریح کرد: متناسب با این موضوع ما باید تحول را هم در نگاه مردم به دین و هم در نحوه تبلیغ و ترویج دین و اسلام ناب داشته باشیم.

احمدی با بیان اینکه در همین بحث کرونا، غرب در بحث اخلاقی به چالش کشیده شد، تصریح کرد: اگر ما در مواجهه با غرب ۴۰ سال به پیروزی رسیدیم در بیانیه گام دوم نیز باید به اسلام التقاطی توجه داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه ما باید یک توجه ویژه به مباحث فکری داشته باشیم، گفت: باید در این حوزه طبق بیانیه گام دوم انقلاب فعالیت کنیم.

وی همچنین به بحث استفاده از ظرفیت مردم تاکید کرد و گفت: هر وقت مردم وارد عمل شده‌اند برنامه‌ها با موفقیت اجرایی شده است‌.

احمدی همچنین در ارتباط با فعالیت مساجد در شرایط کرونا بیان کرد: در این ایام که مساجد تعطیل بود، این اماکن اقدام به دوخت ماسک کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه هم اکنون نیز در مساجد نماز جماعت در حال برگزاری است، گفت: البته سایر اجتماعات در مساجد برگزار نمی‌شود.

وی در ارتباط با تعطیلی دوباره مساجد نیز، گفت: مساجد بخشی از اجتماع هستند و در حال حاضر سایر اماکن تجمعی نیز فعال است اما اگر به وضعیت قبلی برگردیم و برنامه‌ای بر تعطیلی اجتماعات باشد ما تابع تصمیمات ستاد استانی کرونا هستیم.

احمدی با اشاره به اینکه هیأت‌های مذهبی نیز تبلیغ به تجمع نمی‌کنند، بیان کرد: البته هیأت‌های مذهبی نیز در این ایام فعالیت خوبی داشتند و به دوخت ماسک و مشارکت در مقابله با کرونا اقدام کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در ادامه به اقدامات فرهنگی تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: همه اقدامات ما با مسجد انجام می‌شود که بر همین اساس علاوه بر اقدامات فرهنگی در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی نیز وارد عمل شده‌ایم.

وی با بیان اینکه امسال ۳۰۰ محفل قرآنی در شهر و روستا برگزار می‌شود، اضافه کرد: این طرح با همکاری کمیته امداد و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های روحانیون اجرایی می‌شود.

احمدی با اشاره به اینکه هنوز برخی از روستاها با وجود ۷۰۰ خانوار، روحانی ندارند، گفت: در تلاش هستیم که زمینه حضور روحانی را در این روستاها فراهم کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه گاها حاشیه شهرها بیشتر از روستاها نیازمند فرهنگ‌سازی است، گفت: در این حوزه ما بیشتر به دنبال احیای مساجد هستیم.

وی از فعالیت ۳۰۰ هیأت مذهبی در زنجان خبر داد و تصریح کرد: این هیأت‌ها در برنامه‌های مقابله با کرونا حضور جدی داشتند که ما به دنبال استفاده از ظرفیت آنها در امور دیگر هستیم‌.

احمدی از اجرای طرح یک هیأت یک منطقه خبر داد و بیان کرد: با حضور هیأت‌ها قطعا فعالیت بهتری خواهیم داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: آن چیزی که مسلم است در بحث کمک مومنانه مساجد و هیأت‌های مذهبی به خوبی وارد عمل شده و کارنامه خوبی از خود ارائه کردند و اگر بخواهیم یک نمره در باب پاسخ به شبهات و همچنین اهل بیت بدهیم، هیأت‌های مذهبی نمره خوبی،کسب می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه قبلا اموات کرونایی فقط تیمم داده می‌شدند،گفت: در همین راستا استان زنجان چهارمین استان بود که تغسیل اموات کرونایی را آغاز کرد‌.

احمدی تصریح کرد: در مدت یک ماه اساتید حوزه حضور پیدا کردند و پس از اینکه شرایط عادی شد الان کار تغسیل اموات کرونایی توسط عوامل شهرداری و آرامستان انجام می‌شود و در حال حاضر در استان اموات کرونایی بدون غسل دفن نمی‌شوند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول