اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

داوطلبان امامت جماعت، امتحان می‌دهند/ خادمان مساجد آموزش می‌بینند

معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: آزمون کتبی جذب ائمه جماعت در تیرماه برگزار می‌شود و روحانیون برای مساجد شهری با سطح ۲ و برای مساجد روستایی با سطح یک و شرط تأهل و حداقل سن ۲۵ سال می‌توانند در آن شرکت کنند.

داوطلبان امامت جماعت، امتحان می‌دهند/ خادمان مساجد آموزش می‌بینند

حجت‌الاسلام احمدرضا پرویزی، معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به برنامه‌های این معاونت و برنامه‌های آموزشی برای ائمه جماعت، خدام و هیأت‌ امنای مساجد اظهار داشت: فرایند آموزش در این معاونت از جذب روحانیون متقاضی آغاز می‌شود که امسال آزمون ورودی ائمه جماعت برگزار خواهد شد که با توجه به شیوع ویروس کرونا کمی به تاخیر افتاده است.

آزمون جذب ائمه جماعت مساجد تیرماه برگزار می‌شود

وی اضافه کرد: بنا داریم در تیرماه از روحانیون متقاضی امام جماعتی در مساجد که برخوردار از شرایط لازم شامل مدرک، سن و تاهل هستند، آزمون جذب گرفته شود. روحانیون متقاضی امام جماعتی در شهر باید دارای حداقل مدرک سطح ۲ و برای حضور در مساجد روستایی دارای مدرک سطح یک باشند. حداقل سن امام جماعتی نیز ۲۵ سال است و باید متاهل باشند. 

پرویزی افزود: بعد از قبولی افراد در آزمون کتبی، مصاحبه شفاهی برگزار می‌شود و در نهایت با قبولی نهایی، روند آموزش‌های این روحانیون برای مدیریت مسجد، در سه سطح مقدماتی، متوسط و تکمیلی انجام می‌شود و این روند آموزش در طول دوره امامت مسجد ادامه دارد. 

ثبت‌نام آزمون جذب ائمه جماعت در نواحی ۱۸ گانه امور مساجد

معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد تصریح کرد: این آزمون در تیرماه میان متقاضیان در نواحی ۱۸ گانه امور مساجد استان تهران برگزار خواهد شد. مرکز رسیدگی به امور مساجد از تمام روحانیون علاقه‌مند و متخلق به آداب اسلامی، صاحب فکر در حوزه فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی دعوت می‌کند تا برای شرکت در این آزمون به نواحی ۱۸ گانه امور مساجد مراجعه کنند. 

سرفصل‌های آموزشی ائمه جماعت در طول سال

وی با اشاره به دیگر سرفصل‌های آموزشی درنظر گرفته شده برای ائمه جماعت مساجد گفت: آموزش تخصصی تفسیرقرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه‌سجادیه و احکام براساس کتب و متون ارائه شده متناسب با نیاز این روحانیون در مساجد و آموزش تخصصی مشاوره از دیگر برنامه‌های این معاونت است.

رونمایی از سایت و نرم‌افزار آموزشی ائمه جماعت در تیرماه

پرویزی تصریح کرد: باتوجه به شرایط ویژه کشور در پی شیوع ویروس کرونا بخش اعظم این آموزش‌ها در قالب فضای مجازی برگزار می‌شود و به این منظور در تیرماه از بخش آموزش مجازی سایت امور مساجد و نرم‌افزار آموزشی طراحی شده ویژه ائمه جماعت رونمایی خواهیم کرد تا آموزش‌ها از این پس به صورت مجازی با سهولت اجرایی شود.

معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه آموزش تخصصی تبلیغ امسال همچون سال‌های گذشته به صورت تخصصی برای روحانیون سطح ۲ و ۳ اجرایی خواهد شد، گفت: این آموزش‌ها برای تبلیغ تخصصی در مساجد پیش‌بینی شده است که به صورت نیمه حضوری خواهد بود. 

روند ادامه تحصیل ائمه جماعت مساجد

وی ادامه داد: برای ادامه تحصیل ائمه جماعت نیز با هماهنگی صورت گرفته با حوزه علمیه قم و تهران، آموزش‌ها به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود و آزمون در مجموعه محراب مرکز رسیدگی به امور مساجد اخذ می‌شود تا امکان ادامه تحصیل نیز برای امامان جماعت فراهم شود. آزمون شفاهی سال ۱۳۹۹، تیرماه در مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شود.

پرویزی با اشاره به روند نگارش پایان‌نامه امامان جماعت دارای مدرک سطح ۳ و ۴ حوزه تصریح کرد: برای این امر بعد از گذراندن امتحانان پایانی، موضوعات متناسب با مسجد و بیانیه گام دوم انقلاب به ائمه جماعت ارائه شده و اساتید راهنما نیز معرفی می شوند تا بتوانند برای این امر نیز زیر نظر حوزه علیمه قم و تهران اقدام کنند. 

ارائه درس خارج ویژه ائمه جماعت مساجد

معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به ارائه درس خارج به ائمه جماعت گفت: هرساله این آموزش‌ها برای ائمه جماعت سطح ۳ در مرکز اجرایی می‌شد  و امسال نیز این روند برای درس خارج فقه و اصول انجام خواهد شد.

برنامه‌های آموزشی خدام و هیأت امنای مساجد

وی با اشاره به آموزش‌های در نظر گرفته شده برای خدام مساجد گفت: برای خدام آموزش‌هایی از قبیل فنی و حرفه‌ای متوسطه، کمک‌های اولیه، آتش‌نشانی، معارف قرآنی و ... در نظر گرفته شده است که به تناوب در طول سال اجرایی می‌شود.

پرویزی گفت: برای هیأت امنا نیز باتوجه به حوزه مسئولیتی امنا از قبیل فرهنگی، مالی و روابط عمومی، آموزش‌های تخصصی ارائه می‌شود.

معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به ایجاد کانال آموزشی برای ائمه جماعت در پیام‌رسان بله افزود: ائمه جماعت مساجد می‌توانند با تماس با مرکز رسیدگی به امور مساجد در این کانال عضو شوند و آموزش‌های لازم را به صورت غیرحضوری دریافت کنند. در ایام ماه رمضان، تفسیر قرآن براساس کتاب حجت‌الاسلام قرائتی و مباحث احکام رمضان و مسجد ارائه گردید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول