اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

توسعه عمران شهری و زیرساخت‌های فرهنگی باید همزمان جلو برود

شهردار سقز با بیان اینکه توسعه عمران شهری و زیرساخت‌های فرهنگی باید همزمان جلو برود، گفت: توسعه و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی بهترین و عملی‌ترین راهکار در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در شهرستان سقز است.

توسعه عمران شهری و زیرساخت‌های فرهنگی باید همزمان جلو برود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، وریا نعمانی پیش از ظهر امروز در نشست با رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان که با هدف بررسی آخرین وضعیت احداث سینما در سقز صورت گرفت؛ اظهار کرد: توسعه و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی بهترین و عملی‌ترین راهکار در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در شهرستان سقز است.

وی ضمن اشاره به اهمیت پیوست فرهنگی برای تمامی فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی، تولیدی و اقتصادی، گفت: زمانی که یک فعالیت در هر بخشی پیوست فرهنگی نداشته باشد، نتیجه‌ای مناسب را به دنبال نخواهد داشت و به همین دلیل امروز وجود پیوست فرهنگی برای کلیه فعالیت‌ها و پروژه یک امر ضروری است.

کمک به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی اولویت شهرداری سقز است

شهردار سقز یکی از دغدغه‌های اصلی شهرداری را کمک به تقویت و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در این شهر عنوان کرد و افزود: ما اعتقاد داریم که در سایه کار فرهنگی می‌توانیم دیگر مسائل و معضلات شهری را بهتر مدیریت کنیم و به همین دلیل اعتقاد داریم که باید فرهنگ و هنر در شهر سقز به صورت ویژه مورد حمایت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهر سقز دارای پیشینه غنی فرهنگی و هنری است، یادآور شد: شهرداری سقز تلاش می‌کند در کنار توجه به مسائل عمرانی و آبادانی این شهر، نسبت به مسائل فرهنگی هم با حساسیت ویژه‌ای برخورد کرده و زمینه را برای حمایت از توسعه و تقویت بیش از پیش بخش فرهنگ فراهم کند.

نعمانی ضمن اشاره به اهمیت سینما به عنوان یکی از هنرهای مورد توجه و استقبال مردم، یادآور شد: نبود سینما در شهرستان سقز یکی از کمبودهای جدی در بخش فرهنگ در این شهر بود و این مهم بارها از سوی مردم به ویژه فعالان فرهنگ و هنر مطالبه شده بود.

وی ضمن تقدیر از حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در راستای احداث پردیس سینمایی در شهر سقز، یادآور شد: انتظار می رود که با بهره‌برداری از پردیس سینمایی در شهر سقز شاهد تحولی چشمگیر در تمامی عرصه‌های فرهنگی و هنری این شهر باشیم.

شهردار سقز ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از اجرای هر چه بهتر پردیس سینمایی در این شهر، افزود: شهرداری سقز آمادگی دارد تا به هر نحو ممکن از احداث این پروژه فرهنگی حمایت کند و به همین دلیل ما از تمامی ظرفیت‌های در اختیار خود در این بخش استفاده می‌کنیم.

گفتنی است؛ کار احداث و بازسازی پردیس سینمایی سقز در سه سالن و با ظرفیت بیش از 550 صندلی از بهمن‌ماه سال 98 آغاز شده و با توجه به گسترش ویروس کرونا و تعطیلی دو ماه عملیات عمرانی آن، قرار است در آینده‌ای نزدیک مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

با بهره‌برداری از این پردیس سینمایی سرانه صندلی سینما در استان کردستان به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/71/2330

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول