اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

مقام روس: نیازی به تمدید «توافق کاهش تولید» نیست

نماینده بلندپایه مسکو در مذاکرات نفتی گفت: از آنجایی‌که اقتصاد کشورهای جهان و تقاضا برای نفت در حال بهبود است، دلیلی برای تمدید کاهش تولید شدید جهانی نیست.

مقام روس: نیازی به تمدید «توافق کاهش تولید» نیست

فاطمه صادقی؛ به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، کریل دمیتریو، رئیس صندوق توسعه ملی روسیه معتقد است، از آنجایی‌که اقتصاد کشورها در جهان و تقاضا برای نفت در حال بهبود است، دلیلی برای تمدید کاهش تولید شدید جهانی نیست.

این اظهارات از سوی دمیتریو که نماینده بلندپایه مسکو در مذاکرات نفتی است، نشان می‌دهد، روسیه می‌خواهد همان طور که برنامه‌ریزی شده بود، از ماه آگوست، محدودیت‌های تولید کاهش یابد.

کشورهای صادرکننده نفت خام اوپک هم‌پیمانانش موسوم به اوپک پلاس، تولید خود را روزانه 9.7 میلیون بشکه در روز حدود 10 درصد تولید نفت در جهان کاهش دادند، زیرا تقاضا برای نفت در بحران کرونا بیش از یک سوم کاهش یافت.

وی به روزنامه RBC Daily گفت: «ما اکنون این هستیم که کشورها شروع به بیرون آمدن از شرایط شیوع ویروس کرونا یا کم کردن آن محدودیت‌ها از ماه آگوست هستند، از اینرو دلیلی برای تحدید کاهش شدید تولید برای مدت طولانی تر از یک ماه (پس از جولای) وجود ندارد.»

بر اساس طرح‌های کنونی، این کاهش‌ها از ماه آگوست به 7.7 میلیون بشکه در روز کم می‌شود و تا ماه دسامبر تا این سطح باقی می‌ماند. سپس از ژانویه 2021 تا آوریل 2022 به 5.8 میلیون بشکه کاهش می‌یابد که در آن زمان این توافق منقضی می‌شود.

قیمت نفت از 16 دلار در هر بشکه، کمترین رقم 21 سال گذشته به 42 دلار در هر بشکه افزایش یافت. قیمت نفت به سطحی بازگشته است که روسیه بودجه خود را متوازن می‌سازد و الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت: مسکو از این قیمت نفت خشنود است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول