اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

اماکن گردشگری آبی به بخش خصوصی واگذار می‌شود/ شناسایی 500 سازه آبی در خوزستان

مدیر مهندسی عمومی سازمان آب و برق خوزستان با تاکید بر واگذاری اماکن گردشگری آبی به بخش خصوصی، گفت: دولت کارگزار و اپراتور خوبی برای بهره‌برداری از اماکن و تاسیسات گردشگری آبی نیست.

اماکن گردشگری آبی  به بخش خصوصی واگذار می‌شود/ شناسایی 500 سازه آبی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمد امین ایزدجو عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت بخش خصوصی در توسعه و رونق صنعت گردشگری آبی، اظهار کرد: علت  واگذاری اماکن گردشگری آبی  به بخش خصوصی این است که معتقد هستم  دولت کارگزار و اپراتور خوبی برای  بهره‌برداری از  اماکن و تاسیسات گردشگری آبی نیست به این دلیل که سیستم دولتی یک سیستم بورکراتیک است و نمی تواند چابک عمل کند.

وی افزود: کسانی که می‌خواهند در کنار تاسیسات آبی خدماتی را انجام دهند باید درخواست خود را به کارگروه گردشگری بدهند تا پس بررسی درخواست آنها تایید و یا رد شود.

 مدیر مهندسی عمومی سازمان آب و برق خوزستان گفت: در این زمینه در صدد هستیم پلاژ مارون، جزیره شهید عباس پور، و... را به بخش خصوصی واگذار کنیم البته پیش از واگذاری باید بستر سازی لازم را ایجاد کنیم تا بخش خصوصی برای سرمایه گذاری رغبت کند.

ایزدجو با اشاره به اعتبارات اختصاص داده شده توسط سازمان برنامه و بودجه استان به بهسازی و زیرساختی پروژه های گردشگری، عنوان کرد: در  سد مارون، شهید عباس پور، اریو برزن، گودار و کرخه  مقداری زیرساخت های گردشگری را بهسازی کردیم  اما برای توسعه اماکن مقرر شد از طریق فراخوان مزایده  سرمایه گذار جذب کنیم.

وی با تاکید بر لزوم فراهم کردن طرح توجیه اقتصادی برای هر کدام از پروژه های گردشگری، بیان کرد: قراردادهایی که برای جذب سرمایه گذار فراهم کردیم از نوعBOLT است(یعنی ساخت، بهره برداری، اجاره و واگذاری ) است.

ایزدجو با بیان اینکه یکی از محدودیت های اجرای پروژه‌های گردشگری آبی این بود که می‌گفتند پروژه‌ نباید بیش از سه سال دست بهره بردار باشند، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته موفق شدیم  مجوز وزارت خانه را تا حداقل برای  بیست سال  یعنی  تا زمان بازگشت سرمایه و کسب سود توسط سرمایه گذار فراهم کنیم.

وی بیان کرد: سازمان آب و برق خوزستان در بحث گردشگری آبی در  وزارت نیرو پیشتاز  و پایلوت کشوری است و رویکرد دولت استفاده از این ظرفیت است.

ایزدجو با بیان اینکه پروژه‌های گردشگری می تواند اقتصاد منطقه را متحول و سبب بالا بردن گردش مالی شود، گفت: پیش شرط ما برای سرمایه‌گذاران مشارکت جامعه محلی در پروژه ها و ایجاد اشتغال در منطقه است تا توسعه پایدار اتفاق بیفتتد.

وی عنوان کرد: تمام سازه‌های آبی را شناسایی و ثبت کردیم که نتیجه آن تولید حدود 17 تا 18  هزار سند است که قرار است روی وب سایتی بارگذاری شود.

ایزدجو با بیان اینکه تاکنون 500 سازه آبی در خوزستان شناسایی شد،  افزود: این سایت برای اولین بار در کشور طراحی شده به نحوی که از کل کشور می توانند سازه های خود را  روی آن بارگذاری کنند.

وی با بیان اینکه برای سازه‌های آبی تاریخی نیز فراخوان داریم و چنانچه بخش خصوصی بتواند به نحوی از این سازه‌ها بهره‌برداری کند استقبال می‌کنیم، گفت: مانند کوشک حمیدیه که زمانی محل زندگی شیخ خزعل بوده اما اکنون با وجود اینکه  در کنار آب قرار دارد متروکه مانده است .

ایزدجو افزود: که سرمایه گذاران حرفه ای  می‌توانند  با بازسازی  بنا و ساختمان این سازه‌ها  از آن‌ها بهره‌برداری کنند مانند آنچه در خانه مستوفی شوشتر و خانه محسنی بهبهان اتفاق افتاد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول