اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اربیل و بغداد بر همکاری برای رفع اختلاف مطابق با قانون اساسی عراق تاکید کردند

رئیس جمهور عراق و رئیس منطقه کردستان عراق در دیدار با یکدیگر بر همکاری برای حل مسائل اختلافی مطابق با قانون اساسی و رفع بحران اقتصادی عراق تاکید کردند.

اربیل و بغداد بر همکاری برای رفع اختلاف مطابق با قانون اساسی عراق تاکید کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق و «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق امروز شنبه بر اهمیت حل مسائل اختلافی میان دولت فدرال با دولت منطقه کردستان عراق مطابق با قانون اساسی عراق تاکید کردند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، رئیس منطقه کردستان عراق امروز برای نخستین بار از زمان تشکیل دولت جدید عراق به بغداد سفر کرده است.

ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «صالح امروز میزبان بارزانی بود و در این دیدار دو طرف بر اهمیت حل مسائل اختلافی میان دولت فدال و دولت منطقه کردستان عراق مطابق با قانون اساسی و در چارچوب قانونی و از طریق همکاری و هماهنگی مشترک تاکید کردند، به گونه‌ای که حقوق همه عراقی‌ها را مصون داشته و عدالت اجتماعی را محقق کند».

وی افزود: «راه‌حل‌های مطلوب برای برون رفت از بحران اقتصادی در کشور مورد بررسی قرار گرفت، علاوه بر اینکه بر تقویت همکاری برای مقابله با کرونا و حمایت از کادرهای بهداشتی و امنیتی به منظور تضمین سلامت جان شهروندان تاکید شد».
بارزانی پیش از دیدار با رئیس جمهور عراق با نخست‌وزیر این کشور دیدار کرده بود.

 

 

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، در دیدار فوق الکاظمی بر اهمیت همکاری و همبستگی ملی به منظور برون‌رفت از چالش‌های کنونی و به خصوص بحران اقتصادی ناشی از کاهش قیمت نفت که ناشی از همه‌گیری کرونا است، تاکید کرد.

به گفته نخست وزیر عراق، چالش‌هایی که عراق با آن روبه روست، همکاری همگان را برای مقابله با آن می‌طلبد تا به سمت مسیر درست برای ساختن عراقی ایمن، باثبات و یکپارچه پیش برویم.

در دیدار الکاظمی با بارزانی هم بر ضرورت رفع اختلافات بر اساس قانون اساسی و مطابق با منافع کلی کشور تاکید شده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول