اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فرماندار کاشمر: وضعیت کرونایی کوهسرخ هم زرد شد

فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه تاکنون تصمیم افراط‌ و تفریطی در حوزه مقابله با کرونا در سطح شهرستان نگرفته‌ایم، گفت: وضعیت شهرستان کوهسرخ که پیش ‌ازاین سفید بود، در روزهای اخیر به دلیل افزایش تعداد مبتلایان زرد اعلام شد.

فرماندار کاشمر: وضعیت کرونایی کوهسرخ هم زرد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، مسلم ساقی عصر امروز در جلسه شورای اداری کاشمر با تأکید بر اینکه در موضوع ویروس کرونا همچنان دغدغه و نگرانی وجود دارد، اظهار کرد: باید در حوزه مراقبت، پیشگیری و مهار طرح‌ها و اقدامات تشدید شود و نباید از خطرات این ویروس غفلت کنیم.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه در بحث کرونا تصمیم افراط‌ و تفریطی نگرفته‌ایم، بیان کرد: اگرچه به دلیل رعایت موارد بهداشتی و اجرای پروتکل‌های بهداشتی، کوهسرخ جزو اولین شهرستان‌های استان بود که وضعیت آن سفید اعلام شد، اما به دلیل شیوع بیماری در این منطقه وضعیت این شهرستان از حالت سفید خارج و به وضعیت زرد تبدیل‌ شده است.

وی با اشاره به بروز برخی مشکلاتی که در حوزه معیشت، ویروس کرونا و سایر موارد وجود دارد، مسؤولان و کارکنان ادارات و نهادها باید در پاسخگویی به مراجعه‌کنندگان سعه‌صدر داشته باشند، یادآور شد: تمامی مباحث مربوط به هر اداره اعم از نارضایتی‌های اجتماعی و مطالبات مردم باید در حوزه همان اداره حل‌وفصل شود و از سرایت آن به سایر حوزه‌ها جلوگیری شود.

ساقی با تأکید بر تکریم ارباب‌رجوع ابراز کرد: به‌عنوان کارگزاران نظام‌ وظیفه داریم با خوش‌خلقی با ارباب‌رجوع برخورد کنیم و در مواردی که حق با آن‌ها هم نیست باید آستانه تحملمان را افزایش دهیم.

وی با اشاره به فعالیت 5 معین اقتصادی فرهنگی در کاشمر در راستای تحقق ابتکار استاندار خراسان رضوی، افزود: خوشبختانه پس از امضای تفاهم‌نامه همکاری با معین‌های اقتصادی در منطقه اقدامات و گام‌های خوبی انجام‌ شده است به‌طوری‌که تاکنون 130 پروژه در سامانه نهاد اقتصادی در سطح شهرستان ثبت‌ شده است.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه در موضوعات مختلف شهرستان نگاه جزیره‌ای نداریم و تأکیدمان بر ایجاد زنجیره در بخش‌های مختلف است، گفت: در حوزه اشتغال همچنان دغدغه داریم و تلاش می‌کنیم با جذب اعتبارات و تسهیلات بتوانیم زمینه ایجاد اشتغال بیشتر در سطح شهرستان را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه در سال گذشته تعهد شهرستان ایجاد یک هزار و 688 فرصت شغلی بود، اما با تلاش مجموعه‌های متولی در این زمینه 104.7 درصد این سهمیه محقق شد، به‌طوری‌که در این زمینه برخی از ادارات در انجام تعهدشان به حدنصاب نرسیدند ولی در مقابل ادارات دیگر این کم‌کاری را جبران کردند.

ساقی همچنین با تأکید بر اینکه امسال سال آخر دولت دوازدهم است، از این ‌رو باید مدیران نکاتی را مدنظر قرار دهند، اظهار کرد: مدیران دستگاه‌ها و نهادهای مختلف دولتی باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری در سال پایانی دولت داشته باشند.

فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه مدیران باید محکم‌تر از سنوات گذشته در راستای خدمات‌رسانی و اجرای سیاست‌های دولت عمل کنند، ادامه داد: انتظار می‌رود تمامی پروژه‌ها و طرح‌هایی که در دست انجام است و از پیشرفت فیزیکی بالایی هم برخوردار هستند، تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

وی با بیان اینکه مدیران باید در سال پایانی دولت حضوری پررنگ در میان مردم داشته باشند، یادآور شد: قطعاً برگزاری نشست‌های خبری با اصحاب رسانه و اطلاع‌رسانی صریح و شفاف می‌تواند زمینه‌ساز اعتماد مردم به‌عنوان سرمایه اجتماعی باشد.

برخی از سازمان‌ها و ادارات پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر نیز در ادامه با اشاره به اینکه امروز وارد پنجمین ماه مبارزه با بیماری کرونا شده‌ایم، گفت: در کنار تلاش و فداکاری کارکنان بهداشتی و درمانی در حوزه سلامت و درمان برای مهار این بیماری، نهادها و سازمان‌های متعددی کمک کردند تا تلاش‌های گسترده‌ای در زمینهٔ پیشگیری و مهار این بیماری انجام شود.

محمدجواد یزدانی با بیان اینکه بر اساس تحقیقات و پیش‌بینی‌ها این ویروس همچنان خواهد بود، افزود: اگرچه در اردیبهشت امسال بیش از 50 درصد تخت‌های بیمارستانی اشغال شده بود، اما خوشبختانه پس از رعایت پروتکل‌ها، اقدامات بهداشتی و کم شدن رفت‌وآمدها تعداد بستری‌شدگان در بیمارستان کاشمر تنها به دو نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه افزایش مسافرت‌ها بعد از ماه رمضان شاهد شیوع این ویروس بودیم و تعداد مبتلایان افزایش یافت، خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی از سازمان‌ها و ادارات پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با تأکید بر اینکه حداقل انتظار ما این است که پروتکل‌های بهداشتی در مجموعه‌ها و فضاهای اداری و سازمانی اجرایی و عملیاتی شود، خاطرنشان کرد: در شرایطی که برگزاری اجتماعات در سطح شهرستان ممنوع اعلام‌ شده است، اما یکی از سازمان‌ها برای جمع زیادی از نیروهای زیرمجموعه‌اش بدون رعایت نکات بهداشتی همایش برگزار می‌کند.

یزدانی با انتقاد از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی برخی بانک‌ها در سطح شهر ابراز کرد: انتظار می‌رود بانک‌ها، دفاتر کارگزاری بیمه‌های تأمین اجتماعی و سلامت، پلیس 110، پمپ‌بنزین‌ها و سایر مجموعه‌هایی که روزانه شاهد مراجعه شهروندان است پروتکل‌های بهداشتی را اجرا کنند و لزومی نباشد به دلیل بی‌توجهی به مسائل بهداشتی مکاتبه و تذکر دهیم.

وی با تقدیر از اقدام برخی از بانک‌ها و صندوق‌های قرض‌الحسنه در خدمات‌رسانی به شهروندان با اجرای سیستم نوبت‌دهی و ورود محدود افراد به داخل بانک خاطرنشان کرد: برای مقابله و مهار این ویروس، مراجعه افراد به سازمان‌ها و ادارات باید منوط به داشتن ماسک باشد.

وضعیت دو شهر هم‌جوار کاشمر نیز زرد اعلام شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با بیان اینکه در دوره اول مبارزه با کرونا به شرایط مطلوبی دست ‌یافتیم و امیدواریم این موفقیت در مرحله دوم نیز تکرار شود، افزود: در صورتی ‌که وارد شرایط بحران شویم، قطعاً کنترل و مهار آن سخت‌تر می‌شود، بنابراین تمام تلاش مجموعه کادر بهداشت و درمان این است که در سایه همراهی مجموعه‌های مرتبط و شهروندان این اتفاق رخ ندهد.

یزدانی با اذعان به این مهم که در حال حاضر نیمی از بستری‌شدگان کرونا در بیمارستان کاشمر از شهرهای مجاور هستند، اظهار کرد: وضعیت شهرستان‌های کوهسرخ و خلیل‌آباد از وضعیت سفید تبدیل به وضعیت زرد شده است که این تغییر وضعیت نشانه خوبی نیست.

افزایش 300 برابری قیمت واکسن مرغ

مدیرعامل کارخانجات صالح نیز در این جلسه با انتقاد از بروکراسی‌های اداری و اعمال محدودیت‌های اداری شهرستانی در صدور مجوزهای لازم در خصوص پروانه و یا تسهیلات بانکی گفت: مشکل اصلی تولید وجود مرکز قدرت است، بنابراین برای کاهش هزینه‌ها و دلگرمی تولیدکنندگان و فعالان  این بخش باید این قدرت‌ شکسته شود تا تولیدکننده بتواند در سطح شهرستان بدون مراجعه به مرکز استان و یا تهران مجوزهای لازم را دریافت کند.

غدیر صالحی با اشاره به اینکه از آبان سال گذشته به‌شدت با کمبود نهاده‌ها مواجه هستیم، ابراز کرد: قیمت یک کیلو سویا با ارز یارانه‌ای در سال گذشته 2400 تومان بوده و این در حالی است که در حال حاضر قیمت یک کیلو سویا به حدود 6 هزار تومان و قیمت یک کیلو کلزا از 2 هزار تومان به 4 هزار تومان افزایش ‌یافته است که گاهی با همین رقم‌ها این محصولات برای خرید وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه واکسن مرغ بیش از 300 برابر افزایش ‌یافته و در برخی موارد با همین مبالغ هنگفت واکسن پیدا نمی‌شود، ابراز کرد: تا مادامی که تولیدکنندگان مقاومت می‌کنند که توانمندی داشته باشند، بنابراین باید شرایط پاسخگویی در ادارات تسریع شود نه اینکه پاسخ یک‌ساعته یک اداره بیش از یک هفته طول بکشد.

صالحی با بیان اینکه بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به روستاییان اسناد مالکیت در نقاط شهری را برای وثیقه مطالبه می‌کنند، گفت: تا زمانی که املاک روستایی برای بانک‌ها بی‌ارزش باشد، نباید توقع داشته باشیم که روستاییان در سطح روستاها به زندگی و اشتغال مشغول باشند.

مدیرعامل کارخانجات صالح که معین اقتصادی روستاهای منطقه پایین ولایت کاشمر است، بیان کرد:  باید با مسؤولان بانکی رایزنی شود تا اسناد روستایی موردقبول بانک‌ها قرار گیرد تا از این طریق روستاییان بتوانند بدون دغدغه نسبت به دریافت تسهیلات اشتغال اقدام کنند تا حداقل از این طریق بتوانیم مانع از مهاجرت روستاییان و رونق بخشیدن به اشتغال روستایی شویم.

انتهای پیام/ 70042

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول