اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تربیت جوانان برای مدیریت آینده جامعه توسط ائمه جمعه

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر تربیت جوانان برای مدیریت آینده جامعه گفت: ائمه جمعه باید نیروهای کارآمد در عرصه‌های مدیریتی تربیت کنند.

تربیت جوانان برای مدیریت آینده جامعه توسط ائمه جمعه

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در سومین همایش ائمه جمعه استان در سال جاری با بیان روایتی از پیامبر (ص) اظهار کرد: از سه امربر امت خود می‌ترسم و نخستین آن گمراهی پس از معرفت و شناخت است.

وی با اشاره به هشدارهای پیامبر به امت گفت: فتنه‌های گمراه‌کننده و حوادثی که موجب گمراهی انسان می‌شود، دو امری محسوب می‌شود که پیامبر (ص) به امت خود هشدار داده است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه فقر و گرایش‌های سیاسی می‌تواند از عوامل گمراهی انسان شود، افزود: از ابتدای نهضت انقلاب اسلامی عده‌ای همراه امام (ره) بودند و برخی ریزش‌هایی داشتند.

فلاحتی، انقلاب اسلامی را تاریخ روشن صدر اسلام عنوان کرد و افزود: در فتنه سال ۸۸ عده‌ای از مسیر جدا شدند و هنوز توبه نکردند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از ریزش‌ها و آثار منفی در سامانه‌های سیاسی و اقتصادی ناشی از شهوت درون است، بیان کرد: فقدان منابع انسانی سالم در بعضی عرصه‌ها مشکل کشور است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان داشتن دست‌پاک، چشم‌پاک، فهم و دانش مدیریت اجتماعی و فضل لازم را مهم دانست و گفت: بسیاری از آسیب‌های ناشی از ناپاکی دست و چشم است.

فلاحتی با تأکید بر تربیت جوانان برای مدیریت آینده جامعه بیان کرد: ائمه جمعه باید نیروهای کارآمد در عرصه‌های مدیریتی تربیت کنند.

وی به اهمیت تربیت از دوره مهدکودک و پیش‌دبستانی اشاره کرد و افزود: اگر زیرساخت‌ها در عرصه تربیتی درست شود، دیگر امور ساماندهی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با قدردانی از تلاش‌های ائمه جمعه گیلان بیان کرد: هشدارهای ائمه جمعه نسبت به برخی کاستی‌ها در جامعه باید پدرانه باشد.

فلاحتی به احترام مردم به عالمان دین اشاره کرد و گفت: مردم از گذشته به عالمان دین اعتماد داشتند و اکنون به‌مراتب بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه باید خاستگاه و مطالبات مردم را در نظر بگیرند، افزود: اگر کسی بخواهد برای عالم و فاضل مزاحمت ایجاد کند مردم تحمل نمی‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان به فرارسیدن تابستان و تعطیلات دانشجویان و دانش آموزان اشاره کرد و گفت: برنامه‌های تربیتی برای ایام تعطیلات دانشجویان و دانش آموزان در نظر گرفته شود.

فلاحتی، خواستار فعال کردن مساجد توسط امامان جماعت شد و بیان کرد: بسترسازی برای احیای مساجد مهم است.

وی با بیان اینکه نسل اول انقلاب مسؤولیت‌ها را به ما سپردند، افزود: نسل جوان را باید برای مدیریت آینده جامعه آماده کنیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان نیز در این همایش اظهار کرد: بازگشایی نماز جمعه‌ها، گزارش عملکرد رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، بررسی و تکمیل اطلاعات اموال و املاک نهادهای نماز جمعه در سایت شورا و ثبت مشخصات اعضای ستادهای نماز جمعه در سایت ستادها از موضوع‌های این همایش است.

حجت‌الاسلام ولی عادلی با اشاره به برگزاری سومین همایش ائمه جمعه گیلان در سال جاری، خاطرنشان کرد: دو همایش قبلی به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزارشده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول