اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

عروسی و پیوند با کرونا

در حالی که به گفته منابع رسمی این روزها شیوع کرونا در لرستان افزایش یافته است، متاسفانه در سایه کم توجهی برخی شهروندان شاهد برگزاری مراسم‌های عروسی و زیر پا گذاشتن پروتکل‌های بهداشتی هستیم که این موضوع نقش مهمی در گسترش شیوع این ویروس منحوس دارد.

عروسی و پیوند با کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، در روزهای اخیر شاهد افزایش شیوع کرونا در استان لرستان بوده‌ایم تا جایی که استاندار لرستان در آخرین آماری که روز شنبه 31 خرداد در این زمینه اعلام کرد از ابتلای روزانه 190 تا 200 نفر در لرستان به این ویروس خبر داد.

در مورد میزان کشته‌شدگان ناشی از کرونا در روزهای اخیر گزارشی از سوی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اعلام نشده است. با این حال با نگاهی به آمار روزهای قبل‌تر که توسط این دانشگاه اعلام می‌شد مشخص می‌شود این ویروس معمولا به طور میانگین روزانه حداقل یک نفر را به کام مرگ کشانده است.

وزارت بهداشت نیز هفته گذشته 10 استان دارای وضعیت قرمز در بحث شیوع کرونا را اعلام کرد که نام لرستان نیز در بین این استانها قرار گرفت.

بررسی شرایط موجود حاکی از آن است که در کنار عدم اجرای درست مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در لرستان، شهروندان نیز نقش خود را در پیشگیری و جلوگیری از شیوع این ویروس به درستی انجام نداده و در برخی موارد اقداماتی انجام می‌دهند که خود منجر به گسترش آن می‌شود.

یکی از مهمترین موضوعاتی که در گسترش کرونا نقش دارد برگزاری تجمعات است. این در حالی بوده که در روزهای گذشته شاهد افزایش برگزاری مراسم‌های عروسی در سطح استان لرستان هستیم.

کافیست به یکی از گل‌فروشی های شهر خرم‌آباد مراجعه کنیم تا روزانه چندین ماشین را ببینیم که برای گل‌کاری ماشین عروس مراجعه کرده‌اند.

یکی از گل‌فروش‌های شهر خرم‌آباد در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: در روزهای گذشته تعداد مراسم‌های عروسی در خرم‌آباد افزایش یافته است و معمولا در آخر هفته‌ها تعداد مراسم‌ها بیشتر هم می‌شود.

اما در حالی این روزها شاهد افزایش مراسم‌های عروسی هستیم که متخصصان و کارشناسان تاکید دارند مردم باید از انجام هر گونه تجمعی خودداری کنند چراکه شدت شیوع ویروس هرگز کاهش نیافته است و برگزاری تجمعات بهترین فرصت برای شیوع این ویروس منحوس است.

این روزها بسیاری از افرادی که بدنبال برگزاری مراسم هستند به دلیل محدودیت فعالیت تالارها، مراسم خود را در منزل و بدون در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌کنند که این خود منجر به افزایش شیوع کرونا می‌شود.

حال با توجه به شرایط موجود و از آنجایی که شیوع کرونا در لرستان در حال افزایش است، انتظار می‌رود در گام نخست شهروندان به فکر سلامت خود و دیگران باشند و در گام دوم مسوولان و دستگاه‌های متولی نیز با اتخاذ سیاست‌های مناسب و تصمیمات درست و به موقع در این روزها که بسیاری از محدودیت‌ها برداشته شده است، از بروز تجمعات این چنینی تا حد اماکن جلوگیری کنند.

بی‌شک مردم خود مهمترین نقش را در جلوگیری از شیوع کرونا دارند و می‌بایست برای حفظ سلامتی خود و سایر شهروندان تا زمان بهبود اوضاع از برگزاری تجمعات خطر آفرین خودداری کنند تا مبادا عروسی‌ها به مراسمی برای پیوند خوردن با کرونا تبدیل شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول