اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کاهش ۳۲ درصدی ورودی به زندان‌های استان کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ورودی به زندان‌های استان کرمان طی سال گذشته ۱۵ و نیم درصد و در سه ماهه نخست سال جاری ۳۲ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۳۲ درصدی ورودی به زندان‌های استان کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، یدالله موحد صبح امروز  در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: شیب نزولی پرونده‌های موجود در دادگستری استان کرمان جای خوشحالی دارد و این در حالی‌ست که طی سال گذشته افزایش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضائی استان را نداشتیم و شمار پرونده‌ها معادل سال قبل آن بود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه نخستین روز هفته قوه قضائیه به عنوان "حقوق عامه و مبارزه با فساد" نامگذاری شده است، بیان داشت: ۱۸ دادگستری شهرستان، هفت واحد قضائی دادگاه عمومی شهرستان و هفت واحد دادگاه بخش در سطح استان کرمان فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: ۳۷۳ قاضی  در ۳۲ واحد قضائی مشغول فعالیت هستند و تاکنون ۵۰ درصد از پست‌های قضائی استان تصدی شده و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در استان ۱۲ نفر قاضی داریم در صورتی که متوسط کشوری برابر با ۱۳.۸ نفر به ازای ۱۰۰ هزار نفر است.

موحد با اشاره به فعالیت ۳۱۷ شعبه شورای حل اختلاف شهری و روستائی در استان کرمان از حضور یک هزار و ۴۵۰  عضو و دبیر در این شوراها خبر داد و اضافه کرد: ۱۲۰ نفر از قضات با شوراها همکاری و احکام را صادر می‌کنند.

وی ادامه داد: ۱۲ شورای حل اختلاف در زندان‌های استان کرمان توانسته‌اند با اخذ رضایت برای ۲۹ نفر محکوم به قصاص آنها را از مرگ نجات دهند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان همچنین ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضائی استان در سال ۹۸ را حدود ۵۶۸ هزار و ۸۱۲ فقره ذکر کرد و از رسیدگی به ۷۳۰ هزار پرونده توسط قضات استان خبر داد.

موحد با یادآوری یکی از سیاست‌های تحولی دستگاه قضائی کشور در دوران آیت‌الله رئیسی مبنی بر کاهش جمعیت کیفری خاطرنشان کرد: در این راستا طی سال گذشته ۲۱ هزار و ۳۰۰ تصمیم جایگزین حبس در سطح دادگستری استان کرمان اتخاذ شده است تا افراد مشمول مجازات حبس نشوند.

این مقام قضائی بیان کرد: ورودی به زندان‌های استان کرمان در سال گذشته ۱۵ و نیم درصد و در سه ماهه نخست سال جاری ۳۲ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول