اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

ابتلای ۲۰۵۰ شهروند بروجردی به کرونا/مراسم‌های عزا و عروسی کانون‌های انتشار بیماری‌اند

رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، تاکنون ۲۰۵۰ شهروند بروجردی به این بیماری مبتلا شده‌اند.

ابتلای ۲۰۵۰ شهروند بروجردی به کرونا/مراسم‌های عزا و عروسی کانون‌های انتشار بیماری‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، محمد کاکاوند ظهر امروز در جلسه قرارگاه پدافند زیستی این شهرستان اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی بروجرد در اتصال استان‌های غربی به جنوبی کشور، نخستین بیمار لرستان در این شهرستان شناسایی شد.

وی عنوان کرد: با مدیریت موج نخست بیماری کرونا، ورود میهمانان خوزستانی به بروجرد موجب شد موج دوم بیماری در لرستان از این شهرستان آغاز شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد با اشاره به غربالگری ۹۸ درصد جمعیت این شهرستان در مرحله نخست غربالگری، خاطرنشان کرد: در مرحله دوم غربالگری نیز تاکنون ۷۵ درصد جمعیت هدف شامل سالمندان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، مادران باردار و افراد مشکوک غربالگری شده‌اند.

کاکاوند با اشاره به ابتلای قطعی ۲ هزار و ۵۴ بیمار مبتلا به کرونا در بروجرد افزود: از این تعداد تاکنون ۵۰ نفر با میانگین سنی ۶۸ ساله و معادل ۲ درصد بیماران جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به ابتلای ۹۰ نفر از کادر درمانی بروجرد به بیماری کرونا ادامه داد: از مجموع آمار مبتلایان به این بیماری، قریب به ۶۰۰ نفر از مراکز درمانی ترخیص و ۸۸ نفر بستری شده‌اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد با انتقاد از اینکه در جریان موج دوم بیماری بسیاری از شهروندان پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، گفت: در جریان موج دوم برگزاری مراسم‌های عزا و عروسی نقطه اصلی آسیب بوده و عامل اصلی انتشار بیماری هستند.

کاکاوند مهار مراسم‌های عزا و عروسی را از نقاط قوت کنترل بیماری در موج دوم شیوع آن دانست و تصریح کرد: آنچه لرستان را به سمت وضعیت قرمز سوق می‌دهد، برگزاری همین مراسم‌ها و تجمع افراد در آن‌ها است.

وی سپس با محدود خواندن امکانات حوزه بهداشت و درمان در بروجرد اظهار کرد: تداوم موج بیماری موجب فرسودگی کادر درمانی شده آن هم در شرایطی که با محدودیت‌های مالی و تجهیزاتی مواجهیم.

انتهای پیام/۸۵۰۱۲ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول