اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

اتمام کیت نمونه‌برداری در دزفول/ توان انسانی و مالی در حال خاموشی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول از اتمام کیت نمونه‌برداری و خاموشی توان انسانی و مالی در این شهرستان خبر داد.

اتمام کیت نمونه‌برداری در دزفول/ توان انسانی و مالی در حال خاموشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، یوسف پریدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان دزفول اظهار کرد: وارد ایامی شدیم که از ۲ ماه قبل پیش‌بینی شده بود که با عدم رعایت قرنطینه، روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ بیمار کرونایی وارد بیمارستان گنجویان شود و متاسفانه شاهد تکمیل ظرفیت این بیمارستان شدیم.

وی ضمن بیان اینکه ظرفیت بیمارستان نظام‌ مافی شوش نیز تکمیل شده، افزود: بیمارستان کارون گتوند در حال فعالیت است، همچنین باید گفت بیمارستان‌های نظامی نام بیمارستان را یدک می‌کشند چرا که خدمات بیمارستانی ارائه نمی‌دهند و ساختار مناسب برای کرونا را ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: بیمارستان آیت الله نبوی دزفول در حال تحمل بار بیمارستان گنجویان است و در حال حاضر ظرفیت زیادی ندارد.

وی تصریح کرد: پس از جلسات متعدد در استانداری و درخواست‌های مکرر برای استمداد نیروی انسانی، از شهرهای سفید کشور فقط ۳ پرستار برای ما درنظر گرفته شده است که اصلا متناسب با نیاز و وضعیت کنونی دزفول نیست.

یوسف پریدار ادامه داد: نامه درخواست ایجاد بیمارستان نظامی را نوشته‌ایم، اما بیمارستان ۶۰ تختخواب بدون سیستم سرمایشی در دمای ۵۰ درجه به کار بیمار کرونایی نمی‌آید.

وی افزود: گفته شده بیمارستان نظامی با امکانات کامل ایجاد می‌شود که ما منتظر اقدامات هستیم اما نیاز واقعی ما نیروی انسانی است چرا که پزشکان، پرسنل و پرستاران دزفول واقعا خسته هستند.

پریدار اذعان کرد: تمام ظرفیت مالی، انسانی و تجهیزاتی شهرستان دزفول بکار گرفته شده و بیش از این توانی موجود نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول ضمن بیان آنکه نیروی انسانی بیش از ۱۰۰ روز است که مخلصانه شبانه روز درحال فعالیت است، گفت: ازنظر مالی نیز هر تست کرونا ۵ میلیون ریال برای ما بارمالی دارد و منابع مالی موجود دیگر توان پشتیبانی ندارد.

وی اظهار کرد: کیت کرونا فقط اندازه ۳ روز در شهرستان موجود است و اگر تامین نشویم پس از این دیگر نمونه برداری هم نمیتوان انجام داد.

یوسف پریدار افزود:‌ تمام توان را بکار گرفته‌ایم و حالا این توان رو به اتمام و خاموشی است. عملا ویروس در حال چرخش در جامعه است و این چرخش پایانی نداشته است.

وی گفت: این همه فعالیت و تست کرونا در این شرایط مفهوم علمی هم ندارد و هرکس مدعی است که ما کار دیگری باید میکردیم که نکردیم و ظرفیتی را باید بکار میگرفتیم که نگرفتیم بیاید به ما اعلام کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول