اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی : سرمایه گذاری خارجی استان «صفر» است

استاندار خراسان شمالی با ابراز گلایه از حضور کمرنگ بخش خصوصی در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی تاکید کرد: خراسان شمالی تنها استانی است که سرمایه‌گذاری بخش خارجی‌اش صفر است و این در حالی است که بخش خصوصی خود باید به دنبال آوردن سرمایه‌گذار خارجی باشد.

استاندار خراسان شمالی : سرمایه گذاری خارجی استان «صفر» است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی در پنجمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار داشت: این جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی است اما هیات نمایندگان بخش خصوصی حضور ندارند.

وی با تأکید بر اینکه رئیس کمیسیون‌ها و هیات نمایندگان بخش خصوصی باید در این جلسات حضور یابند، گفت: چرا وقتی علاقه‌ای به انجام کار ندارند مسئولیت می‌پذیرند و تعهد می‌دهند؟ 

استاندار خراسان شمالی اشاره داشت: خراسان شمالی تنها استانی است که سرمایه‌گذاری بخش خارجی‌اش صفر است و این در حالی است که بخش خصوصی خود باید به دنبال آوردن سرمایه‌گذار خارجی باشد. 

وی با گلایه از اینکه بخش خصوصی استان تنها ابراز اطلاعات می‌کند و به دنبال فرافکنی هستند، تصریح کرد: بخش خصوصی باید محور اصلی جلسات مربوط به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران باشد و دستور کارها، مصوبات و دستور جلسات را پیگیری کند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه تجارت مرز نمی‌شناسد، خاطرنشان کرد: برای گسترش فعالیت‌های فرامرزی باید ببینیم در کدام کشورها موضوعات صادرات و واردات سهل و روان دنبال می‌شود.

شجاعی افزود: باید علاوه بر حفظ بازارهای قبلی خارجی به دنبال ایجاد بازارهای جدید باشیم و هم مرز بودن خراسان شمالی با کشور ترکمنستان به معنای عدم ایجاد مراودات تجاری با دیگر کشورها نباشد.

وی افزایش تراز تجاری را هدف استان دانست و مطرح کرد: بسیاری از تاجران در استان‌های دیگر برای تأمین محصولات موردنیاز بازارهای خارجی را از سایر استان‌ها تولید می‌کند و تاجران استان ما نیز باید این رویکرد را داشته باشند.

استاندار خراسان شمالی گفت: بر اساس توانمندی و علاقه تاجران استان هر یک به‌عنوان مسئول میز کشورهای هدف برای آمدوشد تجاری با استان مشخص شوند و با سفیران ایران در این کشورها و سفیران آنان در ایران گفتگو کنیم.

وی ادامه داد: باید مشخص شود چه میزان از تولیدات استان به‌صورت خام از استان خارج می‌شود و تأثیری بر تراز تجاری استان ندارد و کدام‌یک از صنایع استان منابع مالی خود را از طریق بورس و فرابورس تأمین می‌کنند.

استاندار خراسان شمالی اشاره داشت: گزارشی از معاملات کوچک و متوسط دستگاه‌های اجرایی استان برای تأمین کالاهای خود از تولیدات استان و یا خارج استان تهیه شود و همچنین موارد قانونی برای انجام معاملات بزرگ جمع‌بندی شود.

وی همچنین خطاب به اداره کل اقتصاد و دارایی استان دستور داد: به‌تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی اعلام کنید برای تعیین تکلیف بدهی‌های خود تا پایان تیرماه مهلت‌دارند.

شجاعی داشتن افکار بزرگ و پشتکار را لازمه توسعه استان عنوان کرد و افزود: افکار کوچک بازدارنده توسعه هستند و ما نباید همان گام‌های سنتی گذشته را برداریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول