اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کمک ۹۶۰ میلیاردی مردم برای بازسازی عتبات در سال گذشته/ «حاج قاسم» پایه‌گذار ستاد بازسازی عتبات

معاون فرهنگی و جذب و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات، از جمع‌آوری کمک ۹۶۰ میلیارد ریالی مردمی برای بازسازی عتبات عالیات در سال گذشته خبر داد.

کمک ۹۶۰ میلیاردی مردم برای بازسازی عتبات در سال گذشته/ «حاج قاسم» پایه‌گذار ستاد بازسازی عتبات

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، یوسف افضلی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس ستاد بازسازی عتبات در استان مرکزی اظهار کرد: میزان هدفگذاری ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در سال گذشته جمع‌آوری یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال  کمک‌ مردمی بود که ۸۰ درصد این هدفگذاری معادل ۹۶۰ میلیارد ریال محقق شد.

وی تصریح کرد: طرح‌‌های مختلفی توسط ستاد عتبات عالیات در کشور عراق در حال اجراست که این طرح‌ها با کمک‌ها و نذورات مردمی به مرحله اجرا در آمده است.

معاون فرهنگی و جذب و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: پایه‌گذار ستاد بازسازی عتبات عالیات، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود و امروز به برکت این تفکر، اقدامات ارزشمندی در ساخت حرم امامان معصوم در عراق صورت گرفته است.

افضلی با بیان اینکه در سال جاری طرح مشارکت هر ایرانی در طرح‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات با نذر 50 هزار ریال به اجرا در آمده است، بیان داشت: مشارکت مردم در اجرای طرح‌ها بسیار خوب است و قطعا بدون اجر و مزد نخواهد ماند.

۹۰ درصد از اعتبارت  ستاد عتبات در قالب هزینه خرید مصالح و دستمزد طراحان، مهندسان و کارگران به کشور بازگردانده می‌شود که این نیز از برکات اهل بیت(ع) است

وی افزود:  ۹۰ درصد از اعتبارت  ستاد عتبات در قالب هزینه خرید مصالح و دستمزد طراحان، مهندسان و کارگران به کشور بازگردانده می‌شود که این نیز از برکات اهل بیت(ع) است.

 معاون فرهنگی و جذب و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور ادامه داد: یکی از استان‌هایی که مردم آن مشارکت خوبی در اجرای طرح‌ها دارند، استان مرکزی است که همواره جز استان‌های پیشتاز این عرصه بوده است.

 در این مراسم در این آیین از خدمات خلیل نجفی‌نظام‌آبادی تقدیر و مهدی زندیه وکیلی به عنوان رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی معرفی شد.

امروز همچنین رئیس و اعضای ستادبازسازی عتبات عالیات کشور با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی دیدار و گفت‌وگو کردند.

 سردار سلیمانی پایه‌گذار ستاد بازسازی عتبات عالیات

رئیس عتبات عالیات کشور در این مراسم گفت: پیشرفت، توسعه و بازسازی حرمین شریفین از اهدافی بود که سردار سلیمانی با پایه‌گذاری ستاد بازسازی عتبات عالیات دنبال می‌کرد.

 محمد جلال‌مآب  افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی در این راه تلاش‌ها و مجاهدت‌های بسیاری کشید و ما باید ادامه دهنده راه این شهید باشیم.

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی همچنین آرزوی پیوند مسلمانان جهان با حرمین شریفین را داشت که در تلاش هستیم این آرزو را محقق کنیم.

رئیس عتبات عالیات کشور تاکید کرد: ما وظیفه داریم فضای لازم برای مشارکت همه مسلمانان را در امر بازسازی حرمین شریفین فراهم کنیم.

لزوم ایجاد مرکز تحقیقاتی، برای تقویت ارتباط بین دو ملت ایران و عراق 

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی نیز خواستار ایجاد مرکز تحقیقاتی برای تقویت ارتباط بین دو ملت ایران و عراق شد و گفت: ملت ایران و ملت عراق برادر دینی هم هستند و باید روابط خود را در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی، سیاسی، مبارزه با استکبار، گسترش فرهنگ تشیع و بازسازی و توسعه حرمین شریفین  توسعه دهند.

آیت‌الله قربان‌علی دری نجف‌آبادی اظهار کرد: تقویت این رابطه استراتژیک نقش موثری در خنثی‌سازی فتنه‌‌های دشمنان منطقه دارد.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی برای تقویت ارتباط بین دو ملت ایران و عراق باید در دستور کار دستگاه‌های کشور باشد تا از این طریق به یک تحول عظیم در روابط بین دو کشور دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول