اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

استقبال نتانیاهو از قطعنامه ضدایرانی شورای حکام علیه ایران

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد سازمان‌های جهانی هم مانند این رژیم به دروغ‌گویی ایران درباره برنامه اتمی پی برده‌اند.

استقبال نتانیاهو از قطعنامه ضدایرانی شورای حکام علیه ایران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه مدعی شد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دروغ‌های ایران پی برده است.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، نتانیاهو در جلسه کابینه دولتش گفت: «ایران به دروغ گفتن به جامعه جهانی درخصوص دستیابی به سلاح اتمی ادامه می‌دهد. امروزه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز این را فهمیده است.

وی افزود: «گزارش آن خود کاملاً گویا است. آنچه ما سال‌ها گفته‌ایم در این سازمان‌ها نیز فهمیده شده است».

علاوه بر نتانیاهو، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در صفحه توییتر خود از تصمیم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره بازرسی برخی مکان‌ها در ایران استقبال کرده و در این خصوص نوشت که جامعه بین‌الملل با پافشاری بر سیاست نظارت موثر، اقدامی بسیار خوب انجام داده است.

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه اولین قطعنامه ضد ایرانی پیشنهاد شده از سوی تروئیکای اروپایی از سال ۲۰۱۲ را به بهانه عدم همکاری تهران با تحقیقات آژانس را با ۲۵ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع تصویب کرد. روسیه و چین دو کشوری بودند که به این قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام رای منفی دادند.

دوشنبه گذشته بود که تروئیکای اروپایی طی نشست شورای حکام، با استناد به گزارش ادعایی آژانس اتمی مبنی بر اجازه ندادن ایران برای دسترسی به چهار مکان، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را تنظیم کردند که  از تهران می‌خواهد برای این تحقیقات و همچنین همکاری کامل با آژانس همراهی کند.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، پیشتر در واکنش به پیش‌نویس این قطعنامه گفته بود: «شورای حکام آژانس نباید به دشمنان برجام اجازه دهد که منافع عالی ایران را به خطر بیندازند... ما چیزی برای پنهان کردن نداریم».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول