اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

آمادگی فنی حرفه‌ای برای ایجاد کارگاه مهارت آموزی در روستاها

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان کنگان گفت:در راستای کاهش تردد مردم در اماکن عمومی و کاهش ترافیک طرح رابین کاردون با مزایا و خدمات متفاوت برای شهروندان اجرا می‌شود.

آمادگی فنی حرفه‌ای برای ایجاد کارگاه مهارت آموزی در روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان کنگان، محمدجوادکاشفی امروز در نشست خبری با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای شهرستان دارای ۱۰ کارگاه در بخش‌های دولتی اظهار داشت: کارگاه‌های برق صنعتی، جوشکاری، صنایع غذایی، عکاسی و... از جمله این کارگاه‌ها هستند که در حال ارائه خدمات به مهارت جویان هستند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان کنگان با اشاره به ۱۳ آموزشگاه بخش خصوصی موجود در شهرستان افزود: در این آموزشگاه‌ها که تعداد ۹ آموزشگاه در شهرکنگان، یک آموزشگاه در شهربنک، یک آموزشگاه در روستای شیرینو و دو آموزشگاه در شهرستان عسلویه قرار دارند که آموزش‌های مختلفی به هنرجویان آموزش داده می‌شود.

وی ادامه داد: تقویت و توانمندسازی نیروهای افراد شاغل نیز از رسالت فنی وحرفه‌ای است که در این راستا خوشبختانه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

آموزش‌ها باید متناسب با موقعیت شهرستان باشد

کاشفی با اشاره به موقعیت شهرستان کنگان و استقرار صنایع در آن گفت: جوانان هنرجوی شهرستان باید متناسب با موقعیت شهرستان و نیاز صنایع مستقر در منطقه آموزش داده شوند تا در آینده بتوانند در این صنایع استخدام شوند.

وی ادامه داد: تعامل با رسانه‌ها می‌تواند در پیشبرد اهداف فنی و حرفه‌ای موثر باشد و همچنین انتظار می‌رود رسانه‌ها در تشویق مردم به ویژه جوانان برای شرکت در دوره‌های فنی و حرفه‌ای تلاش کنند.

این مقام مسؤول گفت: خوشبختانه با ایجاد همدلی بین کارمندان و مربیان و همچنین تعامل داخلی و خارجی مرکز توانستیم روند آموزشی و حرفه‌ای شهرستان را به خوبی رشد دهیم.

کاشفی با اشاره به افتتاح دومین مرکز تربیت مربی کشور در شهرستان کنگان مطرح کرد: خوشبختانه این یک اتفاق بزرگی برای شهرستان و استان است و باتوجه به استقرار صنایع در منطقه این مرکز می‌تواند مربیان توانمندی را پرورش دهد.

افتتاح اولین مرکز صلاحیت حرفه‌ای گاز در کنگان

رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان کنگان گفت: اولین مرکز صلاحیت حرفه‌ای گاز در سفر معاون وزیر رفاه در سال گذشته با قرارداد بالغ بر یک‌هزار نفر مصوب شد که خوشبختانه افراد زیادی از طریق این مرکز در شرکت‌های مستقر استخدام شدند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای توانمندسازی سربازان شهرستان گفت: یک کارگاه جوشکاری برای افزایش مهارت سربازان سپاه شهرستان و همچنین چهار کارگاه آموزشی در پادگان‌ها که در این کارگاه‌ها مهارت‌های مختلفی از جمله جوشکاری، برقکاری و... به سربازان آموزش داده می‌شود.

وی به طرح‌های اجرا شده در شهرستان اشاره کرد و گفت: طرح‌های مختلفی در راستای اشتغالزایی و مهارت افزایی از جمله طرح‌ سند توسعه‌ آموزش مهارتی استان با رویکرد شناسایی نیازهای منطقه جنوب استان، سندجامع توسعه آموزش‌های مهارتی شهرستان، طرح اشتغال بانوان کنگان و... از جمله طرح‌های اجرا شده در شهرستان می‌باشند.

طرح رابین کاردون در کنگان اجرا می‌شود

رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان کنگان با اشاره به طرح رابین کاردون گفت: این طرح یکی از طرح‌های جدیدی است که از طریق گوشی‌های همراه اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: اپلیکیشن رابین کاردون دارای تکنسین‌‌های مختلفی برای تسهیل امور روزمره شهروندان از جمله دسترسی سریع و امن به برقکار،جوشکار،کارگر و... از جمله خدمات این طرح است که بزودی از آن رونمایی و به صورت نهایی اجرا خواهد شد.

کاشفی گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا در شهرستان خوشبختانه در مرکز فنی حرفه‌ای اقدام به تولید و توزیع بیش از ۸۰ هزارماسک کردیم.

کرونا، کارگاه‌های مهارت آموزی را تعطیل نکرد

رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان با اشاره به شیوع ویروس منحوس کرونا در کنگان گفت: خوشبختانه همزمان با شیوع این ویروس منحوس کارگاه‌های ما تعطیل نشد و توانستیم از ظرفیت فضای مجازی استفاده و با تشکیل گروه‌های مختلف در برنامه‌های اجتماعی آموزش‌های لازم را به هنرجویان بفرستیم؛ خوشبختانه این کار در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز بسیار موثر بود.

فرهنگ مهارت آموزی بین مردم ترویج شود

رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان کنگان با تاکید بر ترویج فرهنگ مهارت آموزی بین مردم بیان کرد: باید دید جوانان به مهارت‌های فنی و حرفه‌ای فقط دید استخدام نباشد و این را باید بدانند که فرا گرفتن مهارت‌های مختلف فنی و حرفه‌ای می‌تواند در آینده اشتغال ایجاد کند.

وی افزود:ما با حضور در مساجد و مدارس سطح شهرستان سعی در تشویق و جذب مردم به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کردیم که انتظار داریم رسانه‌ها نیز در این امر ما را همیاری کنند‌.

آمادگی ایجاد کارگاه مهارت آموزی ثابت در روستاها را داریم

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که چه اقداماتی در راستای مهارت آموزی در روستاهای شهرستان انجام دادید؟، اظهار داشت:در بخش سیراف و بخش مرکز شهرستان شورای مهارت آموزی تشکیل دادیم که از دهیاران و شوراهای شهر و روستا در خواست کردیم در جهت ایجاد کارگاه‌ها در روستاها با ما همکاری کنند که متاسفانه فقط دو تا از آن‌ها با ما همکاری کردند.

وی عنوان کرد: ما آمادگی کامل جهت ایجاد کارگاه‌های ثابت در روستا‌ها را داریم فقط نیاز داریم که شوراها و دهیاران روستاها با ما همکاری کنند که ما تجهیزات و مربی را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول