اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ساخت 4 نوع دستگاه ضدعفونی‌کننده خشک بر مبنای پلاسمای سرد

دستگاه‌های ضدعفونی کننده خشک بر مبنای فناوری پلاسمای سرد با کارکردهای اداری، خانگی، ضدعفونی اسکناس و دست، توسط متخصصان یکی از شرکت های دانش بنیان زیرمجموعه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ساخته شد.

ساخت 4 نوع دستگاه ضدعفونی‌کننده خشک بر مبنای پلاسمای سرد

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی موسسه تحقیق و توسعه دانشمند،‌ علی خطیبی، مدیرعامل موسسه دانشمند بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، از ساخت دستگاه های ضدعفونی کننده خشک بر مبنای فناوری پلاسمای سرد توسط متخصصان یکی از شرکت های دانش بنیان زیرمجموعه این موسسه خبر داد.

وی ‌گفت: دانش و تجهیزات مرتبط با فناوری پلاسمای سرد طی فرآیندی کاملا بومی در رقابت با مراکز علمی و تحقیقاتی دنیا تولید شده و هم اکنون دستاوردهای آن قابل ارائه در بازار های داخلی و صادراتی است.

خطیبی ادامه داد: با استعانت از درگاه خداوند متعال و در راستای دستور مقام معظم رهبری برای به کارگیری ظرفیت‌های بنیاد مستضعفان به منظور کمک به مبارزه با ویروس کرونا، موفق به تولید چهار دستگاه مختلف شدیم که هرکدام حوزه ­ی کاربردی متفاوتی را پوشش می­دهد. این دستگاه‌ها‌ «ضدعفونی‌­کننده خانگی»، «ضدعفونی‌­کننده اداری»، «ضدعفونی‌­کننده اسکناس» و‌« ضدعفونی‌کننده دست» است.

مدیرعامل موسسه دانشمند تشریح کرد: یکی از کاربرد­های مهم این فناوری، مقابله با انواع آلودگی های میکروبی و ویروسی است، در بسیاری از موارد امکان استفاده از مواد شیمیایی برای آلودگی‌­زدایی وجود ندارد. از جمله برای افراد دارای بیماری های پوستی و یا اسناد و مدارک مهم دولتی و اوراق بهادار که باید از روش های خشک برای ضد عفونی استفاده کرد؛ از سویی دیگر فناوری پلاسمای سرد در شاخص های اقتصادی کلان دنیا به سرعت مورد توجه قرار گرفته است بگونه ای که با وجود پیش­بینی حدود 2 درصد برای رشد اقتصاد جهانی، مراکز معتبرآماری رشد بیش از 16 درصد را برای بازار این فناوری پیش­بینی کرده اند و سرمایه گذاری روی این حوزه میتواند با تقویت صادرات محصولات دانش بنیان منجربه ارزآوری بیشتر برای کشور شود.

‌خطیبی افزود: در برهه زمانی کنونی که جهان با شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا روبرو است و ضدعفونی سطوح و دست ها از مهم ترین اقدامات پیشگیری و مبارزه با این ویروس به شمار می رود، ضرورت استفاده از این فناوری بیش از پیش آشکار میشود. این دستگاه ها با تکیه بر گزارش های بین المللی از جمله گزارش های سازمان غذا و داروی آمریکا و گزارش های مجلات معتبر این حوزه مانند physics of plasma قابلیت بسیار بالایی در مقابله با ویروس کرونا دارد.

وی اظهار کرد: پس از طی شدن کامل مراحل اخذ مجوزهای مربوطه، امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی توسط بنیاد مستضعفان و موسسه تحقیق و توسعه دانشمند به منظور تولید انبوه این محصولات فراهم خواهد شد.

وی اظهار ‌کرد: موسسه تحقیق و توسعه دانشمند به عنوان یکی از زیرمجموعه های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی پایگاهی محکم در حمایت از شرکت های دانش بنیان است و بنیاد مستضعفان اهتمام ویژه ای به این موضوع دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول