اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ورود شاخص بورس به کانال 1.3 میلیونی/فولاد پربیننده‌ترین و مؤثرترین نماد هفته

بازارهای مالی شهر در دو روز ابتدایی هفته جاری شاهد افزایش ۶ درصدی شاخص کل بورس بود تا بازار سرمایه سوددهی خود را به رخ دلار و طلا بکشد.

ورود شاخص بورس به کانال 1.3 میلیونی/فولاد پربیننده‌ترین و مؤثرترین نماد هفته

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بازارهای مالی شهر در دو روز ابتدایی هفته جاری شاهد افزایش ۶ درصدی شاخص کل بورس بود تا بازار سرمایه سوددهی خود را به رخ دلار و طلا بکشد.

شاخص کل که روز سه‌شنبه هفته گذشته روی مرز یک میلیون و ۲۳۰ هزار بسته شده بود طی روزهای شنبه و یکشنبه به یک میلیون و ۳۰۰ هزار رسید تا وارد کانال جدیدی برای ادامه روند صعودی خود شود.

روز شنبه، بر خلاف آن که تصور می‌شد خبر تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس اتمی بتواند بر بازار مؤثر باشد شاخص کل در نیم ساعت اول از ۱.۲۵۰ میلیون عبور کرد و در ادامه با افزایش تقاضا به ۱.۲۷۰ میلیون رسید.

شرکت فولاد مبارکه به تنهایی و در همان دقایق ابتدایی بیش از ۳۰۰۰ به شاخص کل اضافه کرد تا مؤثرترین نماد بورس باشد، همچنین پالایش نفت اصفهان دیگر شرکت صنعتی اصفهان هم مؤثر بود و هم بعد از بانک ملت پربازدید ترین سهم بازار لقب گرفت.

 

در نفتی‌ها شاهد معاملاتی مثبت در عمده نمادها بودیم، پالایش نفت اصفهان کنفرانسی شد و بقیه نمادها نیز صف خرید داشتند، نکته قابل توجه رشد قیمت نفت در معاملات روز پایانی بازارهای جهانی از موارد مثبت گروه بود.

در محصولات شیمیایی هم امروز معاملات مثبت بود، عمده نمادهای گروه با رشد تقاضا و صف خرید به کار خود پایان دادند؛ در خودرویی‌ها هم نیز وضعیت معاملات مثبت بود، خودرو، خساپا، خزامیا و خپارس صف خرید داشتند و به رشد خود ادامه دادند.

در این روز بازار رشد یکپارچه‌ای را تجربه کرد و در پایان ساعات معاملات شاهد افزایش نسبی عرضه‌ها بودیم که همین موضوع تا حدودی ادامه عرضه در معاملات روز آینده را در پی داشت.

خبر مهم روز شنبه که از زبان معاون بیمه و بانک وزیر اقتصاد نقل شد حکایت از قطعی شدن فروش سهام «دارایکم» از چهارشنبه 4 تیرماه داشت و این که ارزش هر سهم صندوق به بیش از دو برابر افزایش یافته است.

روز یکشنبه نیز شاخص کل در همان دقایق ابتدایی رشد ۲۶ هزاری خود را به ثبت رساند تا در یک قدمی کانال یک میلیون ۳۰۰ هزاری بایستد، این مرز در دقایق پایانی شکسته شد و بازار با شاخص یک میلیون و ۳۰۰ هزار و ۸۲۸ به استقبال روز دوشنبه رفت.

در نخستین روز تیرماه مثبت‌های بازار بر منفی‌ها غلبه داشت و باز هم نماد فولاد بیشترین بازدید و تأثیر را در شاخص کل داشت، ذوب‌آهن اصفهان نیز پس از جابجایی ۲۷۷ میلیون سهم به صف خرید نشست.

پس از گمانه زنی‌هایی که در خصوص افزایش سرمایه هتل کوثر اصفهان بر مبنای تجدید ارزیابی قیمت زمین‌های هتل وجود داشت این موضوع با اعلام هیأت مدیره روی سایت کدال رفت تا در انتظار موافقت سازمان بورس قرار بگیرد.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/م۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول