اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  سفر

گشتی در کاخ سفیدِ رئیس جمهور رو سیاه!

کاخ سفید با وجود برخورداری از جایگاه بسیار ویژه، تنها اقامتگاه خصوصی ریاست جمهوری در جهان است که مردم و گردشگران می توانند به طور رایگان از آن بازدید کنند.

گشتی در کاخ سفیدِ رئیس جمهور رو سیاه!

به گزارش خبرنگار تفریح و نشاط خبرگزاری فارس، اگر جزو دنبال کنندگان اخبار سیاسی باشید و یا بیننده تلویزیون، حتماً بارها نام کاخ سفید را شنیده اید.

جایی که از لحاظ معماری جزو زیباترین کاخ های جهان محسوب می شود و تاریخچه ای پرفراز و نشیب دارد، ساختمانی که مقر ریاست جمهوری آمریکا است و تاکنون میزبان افراد زیادی به عنوان روسای جمهور آمریکا بوده و به دلیل موقعیت خاصی که دارد، همواره مورد توجه بوده است.

ساخت این کاخ با شکوه که در خیابان پنسیلوانیا، واشنگتن دی سی واقع شده‌ در تاریخ 3 اکتبر سال 1792 آغاز شد و بعد از حدود 8 سال در تاریخ اول نوامبر سال 1800 میلادی تکمیل شد، این کاخ 14 سال فعال بود تا اینکه در سال 1814 و در گیر  و دار جنگ سال 1812 بین آمریکا و بریتانیا آتش گرفت ودر اثر این آتش سوزی نمای بیرونی عمارت آسیب کمی دید اما قسمت های داخلی آن به کلی ویران شد.

حدود 3 سال طول کشید تا کاخ سفید مجدد مورد مرمت و بازسازی قرار گیرد، بعداز آن هم توسعه ساخت و ساز در این کاخ ادامه یافت و طی آن ایوان جنوبی در سال 1824 و ایوان شمالی در سال 1829 ساخته شد.

 

چرا کاخ سفید؟

این عمارت در ابتدا قصر ریاست جمهوری نام داشت اما بعدها یعنی زمانی که برای از بین بردن آثار سوختگی در نمای ظاهری بنا از رنگ سفید استفاده کردند این عمارت، کاخ سفید (The White House) نام گرفت، البته این تنها یکی از روایت های نقل شده بوده و ممکن است پایه و اساس نداشته باشد چرا که از همان ابتدا این کاخ به رنگ سفید ساخته شده بود!
نظریه دیگری که برای نامگذاری کاخ سفید مطرح می شود مربوط به استفاده از این نام روی سرنامه های رسمی زمان ریاست جمهوری فرانکلین دلانو روزولت است.

 

معماری کاخ سفید

جیمز هوبان به عنوان یک معمار ایرلندی طراح اصلی کاخ سفید بود و در این طراحی از معماری نئوکلاسیک که یکی از سبک های معماری رایج در اروپا بود بهره برد.
ساختمان کاخ سفید امروزه از سه قسمت مجزا شامل بال غربی، بال شرقی و اقامتگاه رئیس جمهور در مرکز تشکیل می شود.

زیر بنای این ساختمان دارای زمینی به وسعت 5100 مترمربع است، این کاخ در مجموع  6 طبقه است و 132 اتاق، 35 سرویس بهداشتی، 8 راه پله، 3 آسانسور، 412 در، 147 پنجره و 28 شومینه دارد.

 

فعالیت روزانه 6 سرآشپز به صورت تمام وقت در کاخ سفید

جالب است بدانید که در این کاخ روزانه 6 سرآشپز به صورت تمام وقت برای ساکنان و میهمانان کاخ غذا تهیه می کنند و جالب تر این که کاخ سفید با وجود برخورداری از جایگاه بسیار ویژه، تنها اقامتگاه خصوصی ریاست جمهوری در جهان است که مردم و گردشگران می توانند به طور رایگان از آن بازدید کنند، البته بازدیدکنندگان قبل از بازدید باید درخواست خود را به صورت کتبی ارائه دهند، آمار این بازدیدها تا پیش از کرونا روزانه حدود 5 هزار بازدید کننده بود.

 

از اینجا کاخ سفید را تماشا کنید

اگر شما هم مشتاق بازدید از این کاخ باشکوه هستید و کنجکاوید که بدانید رئیس جمهور منفور آمریکا این روزها در کجا اقامت دارد و تصمیمات غیرعقلانی خود را از کجا صادر می کند می توانید اینجا کلیک کنید و به صورت رایگان گشتی در کاخ سفیدِ رئیس جمهور روسیاه آمریکایی بزنید.

شما می توانید در این تورمجازی از بخش های مختلف کاخ سفید همچون اتاق آبی، اتاق سبز، کتابخانه و اتاق غذاخوری بازدید کنید.

 

حقایق جالب درباره کاخ سفید

هر بار که قرار است نمای بیرونی کاخ سفید دوباره رنگ آمیزی شود، حدود 750 گالن رنگ استفاده می شود.

برخی از اقامت کنندگان این کاخ حیوانات خانگی عجیب و غریب نگه می داشتند که از جمله آن ها می توان به گوسفند، بز، تمساح، شیر، مار و یابو اشاره کرد.

زیرزمین کاخ سفید، همانجایی که ترامپ در پی اعتراضات اخیرآمریکایی ها به آن پناه برد مجهز به امکاناتی است که شاید از فکر شما نیز عبور نکند! از جمله تسهیلات موجود در زیرزمین کاخ سفید می توان به رنگ فروشی، نجاری، دندان پزشکی، شکلات فروشی و گل فروشی اشاره کرد.

برخی افراد معتقدند که کاخ سفید به تسخیر ارواح در آمده و پایه و اساس آن نیز دیده شدن روح آبراهام لینکلن در اتاق خواب وی بوده است. برخی از مهمانان معروف این عمارت نیز ادعا می کنند که روح وی را دیده اند.

کاخ سفید قرار بود توسط کارگران اروپایی ساخته شود اما در نهایت این اتفاق کاملا برعکس شد و کاخ توسط بردگان سیاه آفریقایی آمریکایی ساخته شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول