اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

افزایش تعداد شعب دادگا‌ه‌ها در همدان/ رسیدگی کیفی‌تر به پرونده‌های قضایی

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه دستگاه قضایی همدان در شاخصه مصالحه در جمع پنج استان برتر کشور قرار دارد گفت: افزایش تعداد شعب دادگا‌ه‌ها رسیدگی به پرونده های قضایی را کیفی تر کرده است.

افزایش تعداد شعب دادگا‌ه‌ها در همدان/ رسیدگی کیفی‌تر به پرونده‌های قضایی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدرضا عدالتخواه بعد از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان در نخستین روز از هفته قوه قضائیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی به عنوان نخستین مسئول دستگاه قضایی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: به فرموده امام خمینی(ره) شهید بهشتی یک ملت و خاری در چشم دشمنان بود به همین دلیل معاندان نتوانستند وجود او را تحمل کنند و او را ترور کردند.

وی با بیان اینکه جوانگرایی در دستور کار دستگاه قضا قرار گرفته است، افزود: در 10 ماه اخیر هفت رئیس دادگستری، 6 دادستان و چهار نفر از رؤسای دادگاه‌های بخش در این استان تغییر یافتند.

رئیس کل دادگستری استان همدان از افزایش شعب دادگاه‌ها از ۲۰۳ شعبه به ۲۱۵ شعبه خبر داد و با بیان اینکه با این اقدام رسیدگی به پرونده‌های قضایی سریعتر و کیفی‌تر شده است گفت: در همین راستا تعداد پرونده های مختومه با افزایش چشمگیری مواجه شده است.

وی با بیان اینکه در همین ارتباط پرونده‌های کمتری به دادگاه‌های تجدید نظر ارجاع داده می‌شوند افزود: در سال جاری همدان در بین پنج استان برتر کشور در شاخصه مصالحه معرفی شده است.

عدالتخواه گفت: با تلاش همکاران قضایی و اولویت قرار دادن اصل اصلاح ذات‌البین پرونده های قابل توجهی به سمت صلح و سازش هدایت شده و همدان در این شاخصه در سطح کشور عملکرد درخشانی دارد.

انتهای پیام/89001/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول