اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

نیروگاه برق خورشیدی در بوستان کوهسار به بهره برداری رسید

معاون شهردار منطقه ۵ تهران گفت: نیروگاه برق خورشیدی در بوستان کوهسار با هدف کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، با نصب 76 پنل خورشیدی به بهره‌برداری رسید.

نیروگاه برق خورشیدی در بوستان کوهسار به بهره برداری رسید

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، رضا علی زمانی، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 5 تهران درباره راه‌اندازی نیروگاه برق خورشیدی در بوستان کوهسار اظهار داشت: با توجه به ضرورت تامین 20 درصد انرژی مصرفی ساختمان‌های دولتی و اماکن عمومی از محل انرژی‌های تجدیدپذیر ، نیروگاه 20 کیلو واتی خورشیدی بوستان کوهسار به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این نیروگاه با نصب 76 پنل خورشیدی، در زمینی به مساحت 100 متر و در هوای پاک و ارتفاع بالای بوستان کوهسار احداث شده است.

معاون خدمات شهری منطقه 5 تهران به کاهش 13تنی گاز CO2 با بهره‌برداری از این نیروگاه اشاره کرد و اظهار داشت: از مزیت‌های این نیروگاه خورشیدی توان تولید برق سالانه 36 مگاوات بر ساعت است.

زمانی تصریح کرد: با احداث این نیروگاه، انرژی‌های پاک، ارزان و تجدید شونده توسعه و انتشار گازهای گلخانه‌ای و استفاده از منابع سوختی تجدید ناپذیر و فسیلی کاهش می‌یابد.

وی جایگزینی فرم‌های سبزتر انرژی را گامی مهم برای حفاظت از محیط زیست عنوان کرد و گفت: انرژی پنل‌های خورشیدی با محیط زیست سازگار است و با جایگزینی آن می‌توان از هدر رفت سوخت و آب برای تولید برق و تخریب منابع جلوگیری کرد.

به گزارش فارس، پنل خورشیدی طول عمر بلندی دارد و در شرایط نگهداری مناسب، تا 25 سال و حتی بیشتر قابل استفاده است.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول