اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خراسان شمالی تجمیع و مدیریت شود

استاندار خراسان شمالی با اشاره به لزوم تعیین اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در استان گفت: این اعتبارات باید تجمیع شود تا اقدامات تأثیرگذار در خراسان شمالی به اجرا برسد.

اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خراسان شمالی تجمیع و مدیریت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد محمدعلی شجاعی ظهر امروز در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با اشاره به اهمیت اجرای سند مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: هرچه پیچیدگی کار بیشتر باشد نیاز به برنامه‌ریزی دقیق‌تری نیز داریم و سند ابلاغ‌شده مسیر حرکت در راستای مبارزه با مواد مخدر استان را نمایش می‌دهد.

وی با تأکید بر لزوم انجام وظایف دستگاه‌های اجرایی و ارائه گزارش اقدامات گفت: کمترین اقدامات در سطح روستاها نیز باید گزارش شود و هدف‌گذاری باید به صورت دقیق انجام گیرد.

استاندار خراسان شمالی بر خشک شدن چشمه ایجاد معتاد در جامعه تاکید کرد و افزود: دستگاه‌هایی مانند شهرداری نیز باید فعال شوند و فقط نباید به دنبال عملیات‌های انتظامی و اطلاعاتی باشیم.

وی با اشاره به سکونت بیش از ۵۰ درصدی جمعیت استان در روستاها تصریح کرد: توسعه مبارزه با مواد مخدر در روستاها نیز باید دیده و لکه‌های قرمز ابتلا و شیوع باید مشخص شود تا در اولویت اقدامات دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

شجاعی بر رفع نقاط ضعف سند مبارزه با مواد نیز اشاره کرد و گفت: باید برنامه‌های اجرایی سند مبارزه با مواد مخدر استان تنظیم شود تا مراحل اجرا به‌صورت گام‌به‌گام مشخص شود و در این مسیر باید وضعیت اعتباری دستگاه‌های اجرایی برای این موضوع مشخص و تجمیع شود.

فعالیت ۶۵ سمن مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد در استان

ولی‌الله حیاتی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز در این جلسه گفت: ۲۰۶ سازمان مردم‌نهاد در سطح استان فعال است که از این تعداد ۵۸ سازمان زیر نظر وزارت کشور، ۵۸ سازمان زیر نظر ورزش و جوانان و ۹۰ سازمان زیر نظر سازمان بهزیستی فعالیت دارند.

وی افزود: ۶۵ سازمان مردم‌نهاد به‌طور ویژه در حوزه مبارزه با مواد مخدر فعالیت دارند که از این تعداد ۵۰ سازمان درزمینه پیشگیری و ۱۵ سازمان در بحث درمان فعال هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول