اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

پارسال46 هزار پرونده در پزشکی قانونی لرستان بررسی شد+جزئیات

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح عملکرد این نهاد در سال 98 پرداخت.

پارسال46 هزار پرونده در پزشکی قانونی لرستان بررسی شد+جزئیات

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمدرضا نظیفی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان لرستان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: در کلیه شهرستان‌های استان لرستان بجز الشتر و پلدختر، پزشکی قانونی دارای ساختمان است در حالی که قبلا از اماکن سایر نهادها استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سالیانه حدود 50 هزار پرونده در پزشکی قانونی لرستان رسیدگی و اظهار نظر می‌شود، افزود: در سال 98 بالغ بر 46 هزار پرونده در این راستا بررسی شد که حدود 92 درصد کل پرونده‌ها در حوزه معاینات سرپایی، 3.5 درصد مربوط به معاینات اجساد، 3.3 درصد پرونده‌ها به آزمایشگاه و 1.2 درصد در کمیسیون‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان با بیان اینکه بیش از 40 نوع خدمت در معاینات سرپایی به هموطنان ارائه می‌شود، گفت: نسبت به سال قبل 5.1 درصد کاهش پرونده داشتیم ضمن اینکه تعداد پرونده‌ها به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت در لرستان در بحث معاینات سرپایی 2 هزار و 367 پرونده بوده است که لرستان در کشور استان سیزدهم است.

وی یادآور شد: تعداد کل معاینات اجساد در سال گذشته هزار و 650 جسد بود که نسبت به سال 97 که 1446 پرونده بود 14 درصد افزایش داشتیم.

نظیفی افزود: تعداد متوفیان تصادفات رانندگی در سال گذشته 523 نفر بود که در سال 97 این میزان 473 نفر بود که حدود 10.5 درصد افزایش داشتیم و در بحث مصدومین رانندگی نیز حدود 6 درصد کاهش شاهد بودیم. 

وی گفت: سال گذشته تعداد کل مصدومین 13 هزار و 721 نفر بود که نسبت به سال قبل‌تر از آن 4 درصد افزایش داشته است و 765 نفر به ازای هر 100 هزار نفر به پزشکی قانونی مراجعه کردند که در این زمینه نرخ استان لرستان در کشور سیزدهم است. 

وی ادامه داد: همچنین 166 مجوز سقط جنین در سال 98 داشتیم که در نرخ 23 کشور قرار گرفتیم. 

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان اظهار داشت: در بحث اجساد مسمومیت دارویی 23 مورد در سال گذشته داشتیم که متاسفانه استان اول کشور در این زمینه بودیم. 

وی عنوان کرد: هزار و 696 پرونده همسر آزاری بررسی کردیم که نسبت به سال قبل‌تر 5 درصد افزایش داشتیم چنانکه به ازای هر 100 هزار نفر در لرستان 95 مورد همسر آزاری صورت گرفته که متوسط این نرخ در کشور به ازای هر 100هزار نفر 103 نفر است. 

نظیفی با بیان اینکه در بحث کودک آزاری رتبه 24 کشور را داریم، بیان داشت: در بحث تصادفات و نزاع‌های ساختگی در لرستان، سال گذشته122 پرونده غیر نزاع و ساختگی تشخیص داده شد و 56 پرونده نیز در بحث تصادفات ساختگی تشخیص داده شد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول